• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۲۴
  • شناسه خبر: 25605

روغن نباتی جهان ۹۹ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد/در مورد این کارخانه فراتر از قانون عمل نمی‌شود

بیت‌المال بر باد رفته توسط روغن نباتی جهان به استان باز گردانده می‌شود.در مورد این کارخانه فراتر از قانون عمل نمی‌شود اگر خواست می‌تواند از طریق قانون موجود میزان تولید خود را افزایش دهد.این کارخانه حدود ۹۹ میلیارد تومان ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» استاندار زنجان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای نیمه کاره از مهمترین برنامه‌های استان است بر ضرورت همکاری بانک ها در حل مشکلات این واحدها تاکید کرد.

محسن افشارچی گفت: در مورد کارخانه روغن نباتی جهان هرآنچه قانون مکلف کرده است باید انجام شود و سهمیه روغن براساس قانون به این کارخانه اختصاص یابد و هرچه سریعتر تکلیف افزایش ظرفیت تولید این کارخانه نیز مشخص شود.

افشارچی با بیان اینکه صاحب کارخانه این واحد تولیدی را به قیمت ۴۵ میلیارد تومان خریداری کرده در حالی که تنها ۱۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است، افزود: بیت‌المالی که توسط ایشان به باد داده شده است، به استان بازگردانده می‌شود. در مورد روغن نباتی جهان فراتر از قانون عمل نمی‌شود و اگر خواست می‌تواند از طریق قانون موجود میزان تولید خود را افزایش دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان نیز گفت: کارخانه روغن نباتی جهان از سال ۸۶ تا سال ۹۷، با احتساب ۶۳ میلیارد تومان جرائم بدهی،حدود ۹۹ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.

میرحیدر رضوی گفت: در ۲۶ اردیبهشت امسال جلسه ای  مبنی بر تقسیط بدهی های این شرکت تشکیل شد که با توجه به اینکه مدت زمان تقسیط بر اساس قانون، ۳ سال است اما در مدت سه سال همه عملیات ها منقضی شده بود، بر اساس مصوبه ستاد تسهیل ۲ سال دیگر هم بر این مدت افزوده و مقرر شد شرکت روغن نباتی جهان هفت میلیارد تومان پرداخت کند و بقیه هم  به صورت اقساط ۲۳ ماهه باشد که متاسفانه شرکت در مدت مقرر به تکلیف محوله عمل نکرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که اگر امروز مصوب شود اگر شرکت ۱۴ میلیارد تومان پرداخت کند، بقیه پرداختی ها می‌تواند به صورت اقساط ۱۵ ماهه باشد گفت: این آخرین فرصت زمانی است که اگر مکلف به انجام آن شوند، ما هم برای تقسیط بدهی ها اقدام می‌کنیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز از بدهی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی روغن نباتی جهان به تامین اجتماعی خبرداد و گفت: این شرکت همچنین هفت میلیارد تومان به استان البرز بدهکار است.

مسعود علیاری با بیان اینکه طبق آخرین لیست بیمه در آبان ماه امسال، در این شرکت ۸۳ نفر مشغول به کار هستند گفت: در زمان واگذاری شرکت به مدیریت فعلی این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر بوده است.

بیژن اسماعیلی مدیرعامل و صاحب امتیاز روغن نباتی جهان نیز در این جلسه بابیان اینکه روغن نباتی جهان تاکنون یک ریال تسهیلات و ارز از هیچ سازمانی دریافت نکرده است گفت: تلاش این مجموعه حفظ پرسنل بوده است.

اسماعیلی گفت: زمانی که روغن خام در بازار موجود نبود ۲ هزار تن روغن خام خریداری شد و از ۲ هزار تن روغن خام حواله‌ای نیز ۶۰۰ تن به این کارخانه داده نشده است. ما با تمام وجود کارخانه را حفظ و تولید را انجام داده و همه روغن تولیدی را در اختیار سازمان صنعت و معدن قرار داده‌ایم.

مدیرعامل روغن نباتی جهان با اشاره به اینکه بدهی به سازمان مالیات و تامین اجتماعی این کارخانه مربوط به گذشته است و طبق صورت های مالی آن زمان، این شرکت ورشکسته بود و ما تمام معوقه های مالی را به روز کردیم گفت: ذخیره فعلی روغن خام این کارخانه ۵۰۰ تن است و قراربراین بود که ۱۰هزار تن روغن خام دراختیار این شرکت قرار بگیرد که خواهش می کنیم که هرچه سریعتر آن را تحویل دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست