• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۰۶
  • شناسه خبر: 25752

۱۶۸۰۰ خانوار روستایی در زنجان از گاز طبیعی بی‌بهره هستند

در استان زنجان حدود ۹۱۵ روستای فعال وجود دارد که قریب به یک سوم این روستا‌ها با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزارو ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره هستند.

حمید حبیبی، مدیر‌عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در استان زنجان حدود ۹۱۵ روستای فعال وجود دارد که قریب به یک سوم این روستا‌ها با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزارو ۸۰۰ خانوار متاسفانه از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره هستند و برای پخت و پز و تامین دمای مناسب محیط منزل از گاز مایع و نفت سفید استفاده می کنند.

مدیر‌عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۳۱۰ روستای استان از ابتدای شهریور کار توزیع سوخت آغاز شده، گفت: خانوار‌ها به دو دسته کم‌تر از ۵ خانوار و بیشتر از ۵ خانوار در توزیع سوخت تقسیم می‌شوند.

وی عنوان کرد: برای کلیه روستاهای کمتر از ۵ خانوار به میزان ۱۹۰۰ لیتر نفت سفید با قیمت ۱۵۰ تومان در هر لیتر توزیع شده و این در حالی است که میزان توزیع نفت سفید برای روستاهای بالای ۵ خانوار ۲۴۰۰ لیتر نفت سفید با قیمت ۱۵۰ تومان در لیتر بوده که توزیع شده است.

حبیبی با بیان اینکه همچنین ماهانه ۴ کپسول ۱۱ کیلویی به قیمت ۱۱ هزارو ۷۰۰ تومان و ۲ پیکنیک ۲ کیلویی به قیمت ۴ هزار تومان در کارت سرپرستان خانوار شارژ می‌شود، ادامه داد: کارشناسان نظارتی روستاها را رصد می‌کنند و در صورت یخبندان طولانی مدت و سرمای بیش از حد سوخت فوق‌العاده به خانوار‌ها تخصیص می‌دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست