• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۲
  • شناسه خبر: 25849

رمز موفقیت حاج قاسم اطاعت از ولایت و باور قلبی به کلام خداوند بود

رمز موفقیت حاج قاسم در اطاعت ازولایت و باور قلبی به کلام الهی است که این دو را با جان و دل پذیرا بود و کلید واژه موفقیت دریوم الله که خداوند به عنوان هدیه برای ما میفرستد نیز بصیرت و اطاعت از ولایت است که اگر این دو ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سردار مجید ارجمندفر، جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در مراسمی به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی دردانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به خطاب خداوند به حضرت موسی (ع)بر یادآوری یوم الله ها بر مردم، گفت: در اتفاقاتی که کاری از دست انسانها برنمیاید ،دست قدرت خدا به صحنه می آید و صحنه را تغییر می دهد و ما بارها این صحنه ها را در جنگ شاهد بودیم و آنجا به خدا گفتیم که ما هیچ کاره ایم و قدرت در دست توست.

سردار ارجمندفر با بیان اینکه نه دی اتفاق بزرگی در تراز انقلاب و دفاع مقدس بود گفت: در آن روز خیانت خواص با آنکه خودشان از مسئولین نظام بودند منجربه این شد که دشمنان داخلی و خارجی و حتی فرقه و جریانات کوچکی که فقط برای اعتقادات خودشان برنامه داشتند، یکپارچه شدند و نزدیک بود که نظام مورد هجمه و تهاجم بیگانگان قرار بگیرد .

وی گفت: اعتراضات ۸۸ که در ابتدا مطالبه گری با شعار تقلب در انتخابات بود اما در جریان خساراتی که وارد کردند مردم دیدند که موضوع به اعتراض به انتخابات ختم نمی شود.

سردار ارجمندفر با اشاره به نقش بسیار موثر رهبرانقلاب در جدا کردن صف مردم از ضد انقلاب و فتنه گران افزود: هنوز هم خسارات آن فتنه بزرگ ادامه دارد که بخش عمده آن تحریم هایی است که حاصل گرایی بود از داخل کشورداده شد.

جانشین قرار گاه حمزه سیدالشهدا ادامه داد: هنگامی که به دین و عاشورا و اعتقادت مردم جسارت شد مردم متوجه عمق فاجعه شدند و هنگامی که فتنه گران به سمت بیت رهبری هجمه می بردند، بسیجیان خونشان به جوش آمد و در خیابان ها منتهی به بیت حلقه زدند وگفتند که اینجا خط قرمز ما است و این آگاهی بود یوم الله نه دی را فراهم کرد .

سردار مجید ارجمندفر گفت: حاج قاسم کسی بود که به این وعده خداوند ایمان داشت که کسانی که دین خدارا یاری کنند خدا هم آن ها را یاری می کند ، سینه اش را سپر می کرد و در همه عملیات های بزرگ در دفاع مقدس نقش آفرین بود و هنگامی که وارد نیروی قدس سپاه شد هدایت جریان های اسلامی در کشورهای اسلامی را به عهده گرفت وبه آنها آگاهی داد و رمز ایستادگی را به آنها آموخت.

ارجمندفر با تاکید بر اینکه نیروی قدس نیرویی نیست که یگان رزم با خودش داشته باشد افزود: هنگامی که عراق و سوریه مورد تجاوز داعش قرارگرفتند و سوریه که ۸۰ درصد سقوط کرده بود، حاج قاسم که به وعده الهی باور داشت در کنار بشار اسد ایستاد و به او قوت قلب داد و دیدیم که طبق فرمایش رهبری هم سوریه ماند و پیروز شد.

سردار ارجمندفر با بیان اینکه حاج قاسم با اعتقاد به انسجام نیروهای کشورهای اسلامی در سوریه و عراق حاضر شد واز توان نظامی کشور ایران خیلی کم استفاده کرد و نیرو و لشکرو گردان و تیپ نخواست گفت : او با صداقت و اخلاص در بیان و کلام ، سران عشایر و علمای آنها را مجاب کرد که برای دفاع از دین و کشورشان مشارکت کنند و به میدان بیایند.

وی افزود: حاج قاسم با نفوذ خود در شش کشور لبنان و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و البته ایران نیرویی تربیت کرد که تمام هزینه های خود را به عهده گرفتند و وخودشان گردان های عملیاتی شکل دادند و اعلام آمادگی کردند.

ارجمندفر با بیان اینکه یکی از کارهای حاج قاسم ساماندهی و تربیت نیرو در خود سوریه بود گفت: نیروهای تحت امر را بسیج کرد و در بین قومیت های مختلف آنجا حاضر شدند و واقعیت ها و پشت پرده داعش را به مردم گفتند و آن ها سامان و آموزش دادند و در هنگام رزم هم این بسیجیان در کنار ارتش سوریه در کنارهم می جنگیدند و وقتی اقدامات آنها با فرهنگ ارتش سوریه همخوانی نداشت با فرماندهان ارتش آنها صحبت کرد که با فرهنگ جنگ بسیجی آشنا شوند و بعد از مدتی افسران ارتش سوریه خودشان با آنها همراه شدند .

وی با اشاره به تاکید رهبری بر اینکه سعی کنند کسی از پیروان داعش به کشته نشود گفت: حاج قاسم هم بر اساس کلام رهبری ،برای افراد اسیر در اردوگاه اجباراً برنامه آموزشی پیش بینی می کرد که عده ای از آنها هم متحول شدند و دنبال جبران و خدمت بودند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم وارد هیچ جناحی نشده بود و صادقانه ازدین دفاع کرد و با تمام توان در مقابل جنایات آنها ایستاد، گفت: دشمن خیال کرد اگر او را از بین ببرد جبهه مقاومت فرو می ریزد اما امروز خیل علاقمندان به او را در دنیا مشاهده می کنیم که ارادت خود را اعلام می کنند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: رمز موفقیت حاج قاسم در اطاعت ازولایت و باور قلبی به کلام الهی بود که این دو را با جان و دل پذیرا بود و کلید واژه موفقیت دریوم الله که خداوند به عنوان هدیه برای ما میفرستد نیز بصیرت و اطاعت از ولایت است که اگر این دو را داشته باشیم با قدرت حرکت خواهیم کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست