• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۲
  • شناسه خبر: 25839

صنعت کفش هیدج با یک سوم ظرفیت توان تولید در حال فعالیت است

اگر صنعت کفش هیدج با ظرفیت ۱۰۰ درصد اسمی فعالیت کند می توان تعداد اشتغالزایی را به ۶ هزار نفر برساند، اما به دلیل نبود نیروی کار ماهر در حال حاضر با یک سوم ظرفیت توان تولید در حال فعالیت است.

میثم جماعتی، مدیر عامل تعاونی تولیدکنندگان کفش ماشینی هیدج در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: شهر هیدج در استان زنجان یکی از قطب‌‌های پیش‌تاز در زمینه تولید کفش است به طوری که در سال‌های اخیر هیدج با کفش‌ شناخته می‌شود؛ ظرفیت و توانایی بالایی در زمینه تولید کفش با کیفیت و مرغوب در این شهر وجود دارد و همین موضوع سبب شده است که اکثر مردم مقیم این شهر در زمینه تولید کفش مهارت داشته باشند و کارگاه‌ها به شکل خانوادگی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا موقعیت شغلی مناسبی برای جوانان ساکن این شهر و شهرهای اطراف به وجود آمده و با اندکی حمایت و معرفی شدن درست این تولیدات به بازار قطعا رونق خوبی در این کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به وجود خواهد آمد.

مدیر عامل تعاونی تولیدکنندگان کفش ماشینی هیدج با اشاره به اینکه اگر صنعت کفش با ظرفیت ۱۰۰ درصد اسمی فعالیت کند می توان تعداد اشتغالزایی را به ۶ هزار نفر رساند، گفت: اما متاسفانه به دلیل نبود نیروی کار ماهر در حال حاضر با یک سوم ظرفیت توان تولید در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: نبود کارگاه تجمیع شده در یک شهرک صنعتی تخصصی کفش از جمله مشکلات است تعاونی پیگی این موضوع بوده و در حال رایزنی است.

جماعتی با بیان اینکه تولیدکنندگان کفش ماشینی انجمن صنفی ندارند گفت: همچنین این صنف فاقد جایگاه در اتاق بازرگانی است و از مسئولان درخواست می کنیم تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

زهرا بیات

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست