• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۸
  • شناسه خبر: 25935

کاهش برداشت آب از منابع آبی زیرزمینی باطرح‌های جمع‌آوری فاضلاب

طرح جمع‌آوری فاضلاب تاثیر قابل توجهی در کاهش برداشت آب‌های زیر زمینی دارد.این طرح در شهرستان خرمدره آغاز شده اما برای ادامه روند نیازمند تزریق اعتبارات قابل توجهی است.

کامیار ایوبی، مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه مسئله آب و هدر‌رفت آن یکی از مهمترین مسائل پیش رو در این شهرستان است، اظهار داشت: برای تامین بخشی از آب مورد استفاده در بخش‌های مختلف از جمله صنعت می‌توان به تصفیه فاضلاب روی آورد.

وی با بیان اینکه اگر طرح‌هایی همچون طرح جمع‌آوری فاضلاب به سرانجام برسد تاثیر قابل توجهی در کاهش برداشت آب‌های زیر زمینی خواهد داشت، گفت: در این راستا در شهرستان خرمدره عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری استارت و احداث تصفیه خانه از سال ۸۵ آغاز شده و برای جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خرمدره با بیان اینکه این طرح شامل ۱۳۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب است، گفت: فرایند تصفیه خانه از نوع لجن فعال، همراه با هوادهی ممتد است که توان تصفیه ۱۵ هزار مترمکعب آب در شبانه روز را دارد.

وی با بیان اینکه اعتباری که برای این پروژه تاکنون صرف شده بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال است، گفت: مبلغ مذکور برای اجرای تنها ۲۵ کیلومتر از ۱۳۰ کیلومتر هزینه شده است.

ایوبی با بیان اینکه کل پیشرفت تصفیه خانه این شهر تاکنون ۲۲ درصد بوده است تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری پروژه در شرایط کنونی قریب به ۴ هزار میلیارد ریال است اما علت اصلی که پروژه تاکنون به سرانجام نرسیده، نبود اعتبار بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست