• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 26016

۴۲ حزب و تشکل سیاسی در زنجان در حال فعالیت هستند

امروز مهمترین دغدغه ما وجود تبعیض و بی عدالتی در جامعه است که بیشتراز هر موضوع دیگری مردم را رنج می دهد. ۴۲ حزب و تشکل شناسنامه دار در استان زنجان فعالیت دارند و پنج حزب نیز در حال اخذ مجوز هستند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اکبر عباسی،رییس خانه احزاب زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی خانه احزاب مطالبه گری است که البته این مطالبه گری به معنای تخریب و تضعیف نیست بلکه در راستای کمک به مسئولان است. برخی از مطالبات مثل گرانی و یکسان نبودن قیمت ها با وجود موجودی اجناس در زنجان ارجحیت و اولویت دارند و برخی از مطالبات هم هست که باید برای حل انها به دولت فرصت داد.

اکبر عباسی در خصوص انصابات دولتی نیز گفت: انتصابات یکی از حقوق مسلم دولت است و نباید در این خصوص سهم خواهی کرد بلکه به جای دخالت باید به مسولین را یاری کرد.

وی با اشاره به لزوم تقویت وفاق میان تشکل های سیاسی گفت: کادرسازی و تقویت مردم سالاری، تقویت اخلاق سیاسی،ممانعت از شکل گیری احزاب فصلی و فاقد پشتیبانی،تشویق مردم برای مشارکتهای سیاسی حول محور منافع ملی و دفاع از حقوق قانونی احزاب از رویکردهای اصلی خانه احزاب زنجان است.

رییس خانه احزاب زنجان با بیان اینکه ۴۲ حزب و تشکل شناسنامه دار در استان زنجان فعالیت دارند و پنج حزب نیز در حال اخذ مجوز هستند گفت: فعالیت های حزبی با دشواری هایی مواجه است و مزیتی برای عناصر و اعضای تشکل ها ندارد بلکه گاهی هزینه هایی هم دارد.

وی گفت: امروز مهمترین دغدغه ما وجود تبعیض و بی عدالتی در جامعه است که بیشتراز هر موضوع دیگری مردم را رنج می دهد و انتظار از مسئولان این است که نسبت به مطالبات مردم بی‌توجه نباشند،احزاب با انعکاس مطالبات می‌توانند بازوی پُرقدرتی برای مسئولان اجرایی باشند.

عباسی با اشاره به لزوم عدالت در توسعه سیاسی گفت: توسعه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی جدا از هم نیستند و اگر به اقتصاد و اجتماع و عدالت توجه نشود توسعه سیاسی هم رقم نمی خورد.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست