• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۱
  • شناسه خبر: 26049

۳۲/۶ درصد اشتغال استان زنجان مختص بخش کشاورزی است

سهم بخش کشاورزی از اشتغال در استان زنجان در حدود ۳۲/۶ درصد است، این رقم در کل کشور ۱۸ درصد است و استان زنجان قریب به دو برابر میانگین کشوری در این زمینه اشتغال دارد.

جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: مساحت اراضی کشاورزی استان زنجان در حدود ۸۴۵ هزار هکتار است که در حدود ۵ درصد از کل اراضی کشاورزی کشور را شامل می‌شود.

وی افز‌ود: اراضی که سالانه به زیر کشت میرود در حدود ۵۲۹ هزار هکتار است که شامل اراضی دیم با ۳۳۹ هزار هکتار و اراضی آبی با ۱۰۶ هزار هکتار است این در حالی است که سطح اراضی باغی نیز ۸۴ هزار هکتار می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه ۳۱۶ هزار هکتار به اراضی آیش اختصاص می‌یابد گفت: این امر سبب می‌شود تا سالانه زمین‌های زراعی برای کشت در سال بعدی آماده شوند.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی از اشتغال در استان در حدود ۳۲.۶ درصد است، گفت: این در حالی است که سهم بخش کشاورزی در اشتغال در کل کشور ۱۸ درصد است و استان زنجان قریب به دو برابر میانگین کشوری در این زمینه اشتغال دارد.

تاراسی با اشاره به اینکه به طور میانگین در طول سه سال اخیر سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی ۱۷ درصد بوده است، تصریح کرد: اما این رقم در سطح کشور در حدود ۱۰ درصد بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست