• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 26112

رها سازی پلاستیک ها در کشت زیر نایلونی حیات موجودات زنده را تهدید می‌کند

اگر نایلون‌ مورد استفاده در پایان دوره کشت زیر نایلونی جمع‌آوری نشود باعث ایجاد مشکلاتی در اکوسیستم خواهد شد چراکه تجزیه نایلون ۱۰ تا یک هزار سال زمان خواهد برد.

علی اسدی، معاون فنی اداره محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» در ارتباط با رهاسازی نایلون‌هایی که در کشت زیرنایلونی در کشاورزی به کار می‌رود، اظهار داشت: متاسفانه در این سال‌ها استفاده از نایلون در بخش کشاورزی بالا رفته است و این زنگ خطری برای محیط زیست است.

وی با بیان اینکه البته کشت زیر نایلونی مزایایی هم دارد و سبب کاهش مصرف آب، کود و سم می‌شود افزود: اما اگر این نایلون‌ها در پایان دوره کشت جمع‌آوری نشود باعث ایجاد مشکلاتی در اکوسیستم خواهد شد چراکه تجزیه نایلون ۱۰ تا یک هزار سال زمان خواهد برد.

معاون فنی اداره محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه با تجزیه نایلون مونومر‌ها و ترکیبات سازنده نایلون در طبیعت آزاد می‌شود و در نهایت وارد آب و خاک می‌شود، گفت: این آلودگی در نهایت از طریق ذنجیره غذایی وارد جیره غذایی انسان شده و مشکلاتی را برای انسان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نایلون‌های رها سازی شده در طبیعت در صورت بلع احشام ‌و حیات وحش سبب خفگی آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: خواهشی که از مردم و کشاورزان داریم این است که این نایلون‌ها آتش زده نشوند چراکه دوباره این آلودگی از طریق خاک و آب وارد جیره غذایی خواهد شد.

اسدی با اشاره به اینکه این نایلون‌ها ارزش اقتصادی دارند گفت: کشاورزان باید نایلون ها را جمع آوری و به مراکز تحویل دهند. با این حال در راستای فرهنگ سازی در ارتباط با استفاده از نایلون در کشت زیر نایلونی جهاد کشاورزی موظف است تا به وسیله کارشناسان ترویج این امور را به کشاورزان توضیح دهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست