• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۷
  • شناسه خبر: 26165

شرکت آب منطقه‌ای هیچ گونه تخصیص آب جدید برای صنایع ندارد

برای واحد‌های صنعتی، شرکت آب منطقه‌ای هیچ تخصیص آبی ندارد و تنها محل تخصیص که وزارت نیرو برای شرکت آب منطقه‌ای تعیین کرده، استفاده از پساب شهری است.

سرمستی، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: برای واحد‌های صنعتی، شرکت آب منطقه‌ای هیچ تخصیص آبی ندارد و تنها محل تخصیص که وزارت نیرو برای شرکت آب منطقه‌ای تعیین کرده، استفاده از پساب است به عبارتی دیگر استفاده از آب تولیدی حاصل از فاضلاب شهری است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه پساب ابهر بیشتر به سمت صنایع سوق داده شده است، گفت: برای تامین آب مورد نیاز هیچ چاره‌ای جز این روش نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: استفاده از پساب در تصفیه‌خانه‌های شهر زنجان، ابهر و شهرستان‌های دیگر بعد از تصفیه شدن به صنایع بزرگ سوق داده می‌شود. با این وجود این امر در زنجان در حال انجام بوده و در ابهر نیز به سرانجام خواهد رسید.

سرمستی در خصوص استقرار دیگر صنایع بزرگ در زنجان بیان کرد: مشکل کم‌آبی همواره در استان وجود دارد و نمیتوان برای تمام صنایع پر آب‌طلب از پساب استفاده کرد. چراکه ظرفیت تصفیه پایین بوده و نمیتوان تمام پساب خروجی را تصفیه کرد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: تنها میتوان از ۴۰ درصد ظرفیت پساب برای استفاده در صنایع بهره گرفت چراکه ۶۰ درصد از این پساب باید به سمت تعادل بخشی آب وارد آبخوان شود‌.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم صنایع کم آب‌بر در استان مستقر کنیم یقینا همین ۴۰ درصد پساب توانایی تامین آب مورد نیاز را خواهد داشت چراکه به جز پساب تامین آب جدیدی نخواهیم داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست