• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 26327

صنعت کفش به اندازه خودرو توانایی ایجاد اشتغال دارد/ هیدج به پایتخت کفش ورزشی بچه گانه تبدیل می شود

صنعت کفش از قدرت رقابت‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به اندازه صنعت خودرو می‌تواند اشتغال‌زایی داشته باشد.قرار است هیدج به پایتخت کفش ورزشی بچه‌گانه ایران تبدیل شود که با توجه به همین موضوعات لزوم استانداردسازی تولیدات و ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی لشگری مدیر انجمن صنعت کفش ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی کفش در هیدج اظهار کرد: ۲۰ درصد از جمعیت این شهر در حوزه کفش فعالیت می‌کنند که این حجم از فعالیت عدد بالایی محسوب می‌شود و این ظرفیت‌های شهر هیدج در حوزه تولید نباید توسط مسئولان به فراموشی سپرده شود.

علی لشگری با بیان اینکه صنعت کفش از قدرت رقابت‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به اندازه صنعت خودرو می‌تواند اشتغال‌زایی داشته باشد بر لزوم نگاه ویژه بر صنعت کفش هیدج تاکید کرد.

مدیر انجمن صنعت کفش ایران گفت: اشتغال بانوان در صنعت کفش هیدج یک فاکتور بسیار مهم در توسعه به شمار می‌رود و توسعه سایت تخصصی در هیدج تنها بخشی از پازل توسعه این صنعت است و کیفیت، آموزش، استانداردسازی، طراحی و بازاریابی از فاکتورهای دیگر پازل توسعه صنعت کفش است که در هیدج باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی به واسطه پویایی صنعت کفش در هیدج از الگویی قوی برخوردار است، افزود: در سند توسعه پوشاک و کفش کشور که به تایید وزیر رسیده و در مردادماه ابلاغ و اخیراً نیز در دستور کار اجرا است، یکی از موضوعات مطرح شده، موضوع ساماندهی واحدهای تولیدی کفش در این شهر است.

لشگری موضوع بیمه را یکی از دغدغه‌های فعالان صنعت کفش عنوان کرد و گفت: این موضوع با توجه به حساسیت‌های موجود باید از سوی مسئولان و تعاونی‌ها تبدیل به یک مطالبه برای حمایت از این صنعت شود، چرا نباید به صنایع خانگی خرد و کوچک همانند صنایع بزرگ در حوزه بیمه نگری است.

مدیر انجمن صنعت کفش ایران یکی از دلایل عمده  فعالیت واحدهای تولیدی کفش ایران در واحدهای صنفی زیر ۲۴ یا ۵۰ نفر را وجود برخی از محدودیت‌ها، از جمله مشکلات بیمه‌ای عنوان کرد و گفت: در کنار حل همه مشکلات، اتصال این واحدهای کوچک به واحدهای متوسط و بزرگ در کشور نیز از موضوعاتی است که در حوزه تولید کفش به ویژه در هیدج باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که اگر می‌خواهیم صنعت کفش در مسیر شکوفایی قرار گیرد باید به یک جریان زنجیره ارزش متصل شود.

لشگری تصریح کرد: قرار است هیدج به پایتخت کفش ورزشی بچه‌گانه ایران تبدیل شود که با توجه به همین موضوعات لزوم استانداردسازی تولیدات و موضوع زیره‌های طبی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی باید در دستور کار تمام تعاونی‌ها قرار گیرد.

مدیر انجمن صنعت کفش ایران با بیان اینکه طی ۱۵ سال گذشته مافیای واردات بزرگ‌ترین ضربه‌ را به صنعت کفش ایران  وارد کرده که باعث زمین‌گیر شدن این صنعت در دهه ۸۰ تا ۹۰ شد، خاطرنشان کرد: چند سالی است که صنعت کفش در کشور در حال جان گرفتن بوده و فرصت مغتنمی برای تولیدکننده‌ها است که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست