• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 26302

لزوم تشکیل مرکز علمی و هنری غزل در زنجان

اگر این امکان فراهم شود که دفتری به عنوان پژوهشکده غزل در زنجان تاسیس شود در این صورت همه آثار و پژوهش ها در خصوص غزل درآن جمع آوری میشود که به عنوان مرجعیتی برای پژوهشگران مورد استفاده شود. اگر این اتفاق بیفتد این جش ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اسماعیل امینی دبیر علمی دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: اکتفا به برگزاری یک دوسالانه و اتمام آن با اعلام برندگان و اهدا جوایز حق مطلب را در خصوص حسین منزوی و غزل ادا نمی کند و کافی نیست بلکه بهتر است یک مرکز علمی و هنری برای غزل در زنجان تشکیل شود.

دبیر علمی دوسالانه جایزه ملی غزل حسین منزوی گفت: گسستی بین دانشگاه و محافل خلاق شعری داریم که درمحافل دانشگاه خیلی با شک و تردید به شعرهای معاصر نگاه میکنند و از شعر های صائب فراتر نمی روند.

اسماعیل امینی با بیان اینکه اگر این امکان فراهم شود که دفتری به عنوان پژوهشکده غزل در زنجان تاسیس شود خیلی میتواند تاثیر گذار باشد گفت: در این صورت همه آثار و پژوهش ها در خصوص غزل درآن جمع آوری میشود که به عنوان مرجعیتی برای  پژوهشگران مورد استفاده شود.

وی افزود: اگر  این اتفاق بیفتد این جشنواره ها  ماندگارتر خواهد بود تا اینکه فقط جشنواره ای برگزار شود و با اهدای جوایز تمام شود .

همچنین در این مراسم وحید طلعت و افسانه سادات حسینی سید علی شکراللهی نیز به شعرخوانی پرداختند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست