• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 26239

مسدودی چند محور اصلی در استان زنجان/ تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است

به دلیل حجم بارش بالای برف در محور‌ها و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها تردد در تمام محور‌های مواصلاتی استان زنجان که مسدود نیستند با زنجیر چرخ امکان پذیر است

جواد یوسفی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: با توجه به حجم سنگین بارش‌ها و شرایط جوی حاکم همچنان سه محور زنجان-تهم- چورزق، زنجان به طارم و دندی به تخت سلیمان همچنان مسدود است و ترددی در این محور‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سایر محور‌ها نیز با توجه به برودت هوا و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها عملا تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست، گفت: دردمای بسیار پایین اگر نمک پاشی هم انجام شود اما تاثیر چندانی در ذوب شدن یخ‌ها و برف موجود در سطح جاده‌ها نخواهد داشت.

معاون راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بیشترین مسدودی مسیر روستا‌ها هم‌اکنون در شهرستان زنجان و ماهنشان وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر راه ۱۵۰ روستا مسدود است و عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی این مسیر‌ها نیز هستند.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی سامانه بارشی جدیدی دوباره به استان وارد خواهد شد که البته شدت به نسبت ضعیف‌تری دارد، خاطر‌نشان کرد: طبق این پیش‌بینی‌ها دمای هوا نیز افت قابل ملاحظه ای خواهد کرد که یخبندان دور از انتظار نیست بنابراین اکیدا به رانندگان توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

یوسفی تاکید کرد: در صورتی که سفر الزامی است رانندگان حتما تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پتو و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند و خودرو را از همان مقصد مجهز به زنجیر چرخ کنند.

وی بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی زنجان را دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست