• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 26263

نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل(حسین منزوی) با معرفی برگزیدگان پایان یافت

آیین اختتامیه نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل( حسین منزوی)برگزار شد و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. عاصم اسدی از زنجان،افسانه سادات حسینی از نیشابور،وحید طلعت از ارومیه ، سید علی شکراللهی از اصفهان به عنوان برگز ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»آیین اختتامیه نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل(حسین منزوی) با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد و از برگزیدگان این دوسالانه تقدیر شد.

نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل به نام “حسین منزوی” در سه بخش کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال ۹۶ تا ۹۸، بخش دوم مربوط به تک اثر و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل حسین منزوی بود که درمجموع ۵۰۰ اثر به نخستین دوسالانه غزل حسین منزوی ارسال شده است.

کار داوری آثار در سه حوزه و با حضور ۸ نفر انجام شد. داوران بخش پژوهشی این جشنواره ادبی مهدی محبتی و قربان ولییی، داوران بخش غزل فارسی محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و بهروز یاسمی و داوران بخش ترکی هم سعید سلیمان پور و علی کریمی بودند.

بر اساس رأی داوران در بخش تک اثر فارسی حسن بهرامی از گچساران،علیرضا رجبعلی زاده از کاشان و آرزو سبزه وار از چهارمحال بختیاری به عنوان نامزد بخش تک اثر غزل فارسی تقدیر شدند و افسانه سادات حسینی از نیشابور برگزیده این بخش از جشنواره شد.

در بخش تک اثر ترکی بهزاد بیات فرد از زنجان، ملاحت نادری از تبریز، مهدی میرزارسول زاده از اردبیل به عنوان نامزدهای این بخش تقدیر شدند و پرویز سودی از زنجان شایسته تقدیر شناخته شد و وحید طلعت از ارومیه برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش کتاب فارسی نیز طبق رأی داوران مرجان بیگی فر با کتاب “برف و برنو ” از شهر کرد، جواد جعفری نسب با کتاب از” آیینه تا ماه” از سبزه وار و حامد حسینخانی با کتاب “پرواز تا پیله” از کرمان، و رحمت الله رسولی مقدم با کتاب “زاویه” از یاسوج،حسنا محمد زاده با کتاب “پری روز” از کاشان به عنوان نامزد این بخش تقدیر شدند. مسلم فدایی با کتاب “الف ب پ تو” از گنبد کاووس شایسته تقدیر شد و سید علی شکراللهی نیز با کتاب “ضم” از اصفهان برگزیده این بخش از دوسالانه جایزه شد.

در بخش کتاب ترکی نیز عارف ساسانی از مراغه به عنوان نامزد این بخش معرفی و تقدیر شد.

همچنین در بخش پژوهش نیز بر اساس رأی داوران، میترا سادات دهقانی از سمنان، علی اصغر مقنی از تبریز، دنیا تورک از تهران به عنوان نامزد این بخش معرفی و تقدیر شدند و وحید رحمانی از زنجان شایسته تقدیر شد و عاصم اسدی به عنوان برگزیده این بخش تقدیر و معرفی شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست