• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 26242

کاهش مبالغ اقساط با اختصاص یارانه به بخش مسکن/بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن بعد از تکمیل و تحویل

در مورد تسهیلات بازآفرینی شهری و اجرای طرح‌های جامع مسکن و بخش خصوصی انبوه‌سازان یارانه‌هایی اختصاص خواهد یافت که مبالغ اقساط راکاهش خواهد داد.در طرح نهضت ملی مسکن بعد از تکمیل و تحویل مسکن که حدود سه سال به طول خواهد ا ...

سعید شاهین‌فر معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: پیشنهادی که از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی مطرح شده این است که یارانه‌هایی را برای تسهیلات مسکن ملی در نظر بگیرد و این امر در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: قطعا در مورد تسهیلات بازآفرینی شهری و اجرای طرح‌های جامع مسکن و بخش خصوصی انبوه‌سازان یارانه‌هایی اختصاص خواهد یافت.

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در صورتی که یارانه‌ها اختصاص یابد مبالغ اقساط کاهش خواهد یافت و بازپرداخت راحت‌تر انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شده تا وزرات راه و شهرسازی در طرح نهضت مسکن ملی تمهیداتی را در نظر بگیرید، به طوری که نرخ سود اقشار کم‌درآمد و متوسط از طریق یارانه‌ای که مابه‌التفاوت آن را از صندوق ملی مسکن می‌پردازد تامین کند.

شاهین‌فر با تاکید بر اینکه افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند پرداخت اقساط را انجام نخواهند داد، گفت: بعد از تکمیل و تحویل مسکن که حدود سه سال به طول خواهد انجامید بازپرداخت اقساط آغاز خواهد شد.

وی یاد آور شد: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند اما با توجه به تمهیداتی که در سطح کشور اندیشده شد مردان مجرد نیز توانستند در این سامانه نام خود را انجام دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست