• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۹
  • شناسه خبر: 26296

امسال ۱۵۰ هکتار از اراضی استان زنجان به کشت جنگل اختصاص می‌یابد

سال گذشته در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی استان زنجان با گونه‌های مقاوم ارس جنگل‌کاری شد و امسال نیز ۱۵۰ هکتار از اراضی استان با این گونه درختان جنگل‌کاری می‌شود.

پیمان فقیه، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: یکی از رویکرد‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال ۱۴۰۰ دخیل کردن هر چه بیشتر مردم در پروژه‌ها و برنامه‌های این سازمان است.

وی افزود: امسال در حدود ۳۵۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری با بذر یا نهال را در سطح استان خواهیم داشت این در حالی است که در مساحت یک هزارو ۳۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک انجام خواهد شد و برای کشت یک هزار هکتار گیاهان دارویی نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با مشارکت خیران، مردم، کارخانجات کشت ۱۵۰ هکتار جنگل را انجام دهیم، گفت: سال گذشته در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی با گونه‌های مقاوم ارس جنگل‌کاری شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۷۳ هزار هکتار جنگل وجود دارد، عنوان کرد: یک میلیون‌و ۲۰۰ هکتار از مساحت استان را مرتع به خود اختصاص داده است که مدیریت این پهنه‌ها در بحث احیا، اصلاح، توسعه، بهره‌برداری مطابق با ماده ۲ قانون حفاظت و بهره‌وری به عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست