• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۹
  • شناسه خبر: 26283

اختلاف بارش‌ها در زنجان نسبت به بلند مدت ۲۷ درصد کاهش یافت

استان زنجان ۲۲ دی ماه ۴۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به بلند مدت ‌و ۳۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را داشته اما با بارش‌های روز‌های اخیر این میزان نسبت به دوره بلند مدت به ۱۳ درصد و نسبت به سال گذشته به ۵ درصد کاهش یافته است.

محمد رضا رحمن نیا مدیرکل سازمان هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با اشاره به اینکه از هفته گذشته با توجه به نفوذ سامانه بارشی نسبتا سنگین به استان هشدار نارنجی صادر شده بود، اظهار داشت: در طی دو مرحله استان زنجان بارش‌های نسبتا خوبی را دریافت کرد.

وی افزود: طبق اخرین آمار که مربوط به صبح امروز است حداکثر بارش برف در ایستگاه حاج ارش با ۵۰ سانتی متر برف گزارش شده، در بین شهرستان‌ها نیز خود شهرستان زنجان با ۳۳ سانتیمتر برف بیشترین میزان را به خود اختصاص داد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه در طول ۳۰ سال گذشته این میزان بارش برف در زنجان بی سابقه بود گفت: آخرین بار که در زنجان ۳۳ سانتی متر برف باریده مربوط به ۲ اسفند ماه سال ۱۳۷۰ است.

وی تصریح کرد: همین‌طور بارش برف در آببر نیز بی سابقه بود چراکه به صورت یکدست ۲۴ سانتی‌متر در این شهر برف بارید ‌و به نوعی رکورد جدید برای شهرستان طارم بود. با این وجود بیشترین آب حاصل از برف مذاب نیز مربوط به روستای عمید‌آباد ابهر به میزان ۵۸.۲ میلیمتر بود.

رحمن نیا با بیان اینکه این سامانه در طی دو مرحله پنج‌شنبه و جمعه به میزانی از کسری بارش‌ها را جبران کرد، گفت: در ۲۲ دی ماه جاری نسبت به بلند مدت با ۶۴.۸ میلیمتر در حدود ۴۰ درصد کاهش نسبت به بلند مدت و ۳۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم اما با بارش‌های روز‌های اخیر در حال حاضر کاهش بارش استان نسبت به دوره بلند مدت به ۱۳ درصد رسیده و اختلاف ۲۷ درصد کم شده و این اختلاف نسبت به سال گذشته به ۵ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: برای دو روز آینده پدیده غالب جوی یخبندان خواهد بود و وزش باد نسبتا شدید را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست