• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۹
  • شناسه خبر: 26287

اسکان اضطراری ۱۸۷ مسافر در راه مانده توسط هلال احمر زنجان

طی سه روز اخیر تیم های عملیاتی هلال احمر استان ۱۸۵ مسافر گرفتار در کولاک و برف را در مساجد اسکان اضطراری داده‌اند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران افزود: از شب یکشنبه و همزمان با آغاز بارش برف و وقوع کولاک تا بامداد امروز/۲۹ دی/، تیم های عملیاتی در شهرستان های زنجان، ایجرود و ابهر توانستند مسافران و رانندگان گرفتار در برف و کولاک را در حسینیه اعظم زنجان، مصلی نماز جمعه زرین آّباد و مساجد ابهر اسکان اضطراری دهند.

موسوی به اقلام توزیع شده به در راه ماندگان استان اشاره کرد و ادامه داد: برای این هموطنان ۲۱۰ تخته پتو، ۷۰ بسته موادغذایی ۲۴ ساعته، ۶۰ قرص نان،۹ کیلوگرم خرما، بیسکویت، کیک و چایی توزیع کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۱۸۵ مسافر در راه مانده، ۱۳۰ مسافر در حسینیه اعظم زنجان، ۳۵ زائر کربلا که به اردبیل در تردد بودند در مصلی نماز جمعه شهر زرین آباد شهرستان ایجرود و مابقی مسافران نیز در مسجد ابهر اسکان اضطراری داده شدند.

موسوی یادآوری کرد: در جاده های پرتردد و پر خطر این استان اقدام به استقرار سه پایگاه موقت امداد و نجات در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه کرده ایم.وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر ۱۴ پایگاه فعال در جاده های استان هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه پایگاه های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در طرح زمستانه هلال احمر استان زنجان آمبولانس، خودروی پشتیبان و تیم های عملیاتی در جاده های پر تردد و مبادی ورودی شهرها به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه ها به کار گیری شده است.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست