• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۹
  • شناسه خبر: 26298

محصولات کشاورزی زنجان از لحاظ سلامت در بالاترین سطح قرار دارند

استان زنجان تولید کننده برتر در زمینه زیتون، زردآلو، پیاز و سیر است که این محصولات به لحاظ سلامت در بالاترین سطح قرار دارند و صادرات این محصولات متوقف نشده است .

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه جهاد کشاورزی سیاست‌های سرزمینی برای توسعه بخش کشاورری استان دارد، اظهار داشت: تنظیم ترکیب کشت، توسعه زنجیره‌های عرضه، توسعه کشاورزی قراردادی و تجاری، ارتقا سطح مکانیزاسیون و نوسازی زیر ساخت‌های تولید بخش کشاورزی از جمله سیاست‌ها است.

وی افزود: استفاده از زهاب و پساب در بخش کشاورزی، ارتقای دانش، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای کشت و صنعت، شهرک‌های تخصصی کشاورزی، ارتقا بهره‌وری و توسعه شهرک‌های کشاورزی از جمله اهدافی است که توسط سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان زنجان جزو استان ‌های برتر در تولید محصولات کشاورزی سالم است، گفت: این استان تولید کننده برتر در زمینه زیتون، زردآلو، پیاز و سیر است که این محصولات به لحاظ سلامت در بالاترین سطح قرار دارند.

وی با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های برتر در زراعت چوب و درخت ارس است، عنوان کرد: اخیرا نیز در پویشی مناطقی از استان زنجان به کشت انواع درختان اختصاص یافت و مردم نیز در این راستا همراهی مناسبی داشتند.

تاراسی خاطر نشان کرد: استان زنجان مرکز تولید جوجه یک روزه و گوشت بوقلمون بوده و برای تولید دام سبک پر بازده به ویژه گوسفند نژاد افشاری جزء برترین استان‌ها است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست