• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۳۰
  • شناسه خبر: 26335

امدادرسانی هلال احمری های زنجان برای ۲۵۰ خودروی گرفتار در کولاک

تیم های هلال احمر از شهرستان های طارم و زنجان در عملیاتی سخت و نفس گیر برای ۲۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک شدید امدادرسانی کردند. به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کر ...

تیم های هلال احمر از شهرستان های طارم و زنجان در عملیاتی سخت و نفس گیر برای ۲۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک شدید امدادرسانی کردند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع کولاک شدید در جاده زنجان – طارم نخستین تیم عملیاتی هلال احمر از شهرستان طارم در ساعت ۱۴ ظهر روز گذشته جهت امدادرسانی به خودروهای گرفتار در این مسیر اعزام شدند.

وی تاکید کرد: با شدت گرفتن کولاک و گرفتار شدن شمار زیادی از خودروها در کولاک برف ۲ تیم عملیاتی دیگر از هلال احمر طارم و ۹ تیم نیز از شهرستان زنجان جهت امداد رسانی به جاده شریانی زنجان – طارم اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این خودروها با ۳۰۰ سرنشین در این شرایط جوی سخت گرفتار شده بودند که ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر اقدام به بستن زنجیر چرخ، رهاسازی به خودروها کردند. برای این تعداد در راه ماندگان خرما، نان و بیسکویت توزیع شد.

وی اظهارداشت: تعدادی از امدادگران هلال احمر جهت اسکان اضطراری اقدام به انتقال سرنشینان با آمبولانس به قهوه خانه بادامستان می کردند وتیم های دیگری نیز اقدام به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودروها می کردند.تعدادی از امداگران نیز سرنشینان را به سه راهی طارم منتقل سپس از طریق مینی بوس های هلال احمر به حسینیه اعظم زنجان هدایت و اسکان اضطراری یافتند.

موسوی یادآوری کرد: تعدادی دیگری از سرنشین این خودروهای گرفتار را نیز در قهوه خانه گردنه بادامستان اسکان دادیم.وی ادامه داد: عملیات امدادرسانی تیم های هلال احمر در این مسیر ارتباطی از ساعت ۱۴ ظهر روز چهارشنبه/۲۹ دی/ تا ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت که پس از ۱۲ ساعت به پایان رسید.در این عملیات ها با هماهنگی های انجام شده سپاه انصارالمهدی(عج) استان نیز ۱۲ دستگاه خودروی کمک دار برای انتقال درراه ماندگان به حسینیه اعظم به کمک هلال احمر آمدند.

موسوی ادامه داد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری زنجان نفربرهای تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان آماده باش شدند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها برای امدارسانی استفاده شود.وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فوریت های پزشکی در جاده زنجان – طارم پایگاه فعالی دارد این تیم ها نیز خدمات درمانی و مراقبت از زنان باردار، افراد سالخورده و کودکان را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات های سخت و نفس گیر با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نیروی انتظامی و پلیس راه استان انجام شد.لازم به یادآوری کرد:عملیات امدادرسانی و انتقال سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده شریانی زنجان – طارم با حضور و مدیریت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مسیر ارتباطی انجام شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست