• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 26378

سالانه ۴۹۹ هزار تن انواع محصول باغی در استان زنجان تولید می‌شود

استان زنجان با سطح ۶۰ هزار هکتار باغات بارور، تولید کننده ۴۹۹ هزار تن محصول باغی بوده و ۲ درصد از نیاز کل کشور را تامین می‌کند.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه سطح اراضی آبی که در کل کشور به زیر کشت انواع محصولات زراعی می‌رود قریب ۶۲۶۲ هزار هکتار است، اظهار داشت: ۱۰۶ هزار هکتار از سطح موجود در استان زنجان به زیر کشت می‌رود و این استان تقریبا ۱.۷ درصد از کل اراضی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲۱۹۳ هزار هکتار در کشور به کشت انواع محصولات زراعی آبی و دیم اختصاص می‌یابد، گفت: سهم استان زنجان از این مقدار در حدود ۳.۶ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سطح کشور ۲۵۵۵ هزار هکتار به باغات بارور و ۴۲۶ هزار هکتار به باغات غیرباور اختصاص یافته است گفت: استان زنجان نیز با ۶۰ هزار هکتار باغات بارور و ۲۴ هزار هکتار باغات غیر بارور سهم ۲.۸ درصدی از کل باغات کشور دارد.

وی با بیان اینکه جمع محصولات تولیدی زراعی در کل کشور قریب به ۹۱۷۹۴ هزار تن است عنوان کرد: سهم استان زنجان از محصولات زراعی آبی ۱۶۹۴ هزار تن بوده و در مجموع ۲ درصد از کل تولیدات زراعی و ابی را شامل می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه سالانه در سطح کشور ۲۴۳۵۹ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: این استان نیز تولید کننده ۴۹۹ هزار تن از مقدار مذکور بوده و ۲ درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی همچنین با اذعان به اینکه استان زنجان سالانه ۲۳۱ هزار تن انواع محصولات دامی تولید می‌کند، ابراز داشت: این در حالی است که کل تولید در سطح کشور ۱۵۷۲۳ هزار تن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه سالانه ۵۲۷ هزار تن انواع محصولات شیلاتی در کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: استان زنجان با تولید ۱۷.۸ هزار تن محصول سهم ۳.۲ درصدی در تامین نیاز کشور به این محصولات دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست