• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 26417

دفتر تجاری زنجان در کربلا افتتاح می‌شود/ افزایش ۱۱۵ درصدی صادرات در ۱۰ ماهه سالجاری

در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱۵ درصدی صادرات از زنجان رخ داده صادرات ارزی استان نیز در این مدت ۴۳۸ میلیون دلار بود و در مقابل ۴۰۰ میلیون دلار نیز واردات به استان انجام شده است.

یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: اتاق بازرگانی برنامه راهبردی را از سال قبل آغاز کرده است تا فعالان اقتصادی استان بتوانند با کشور‌های همسایه جهت روابط اقتصادی آشنایی پیدا کنند در این راستا تصمیم بر این شده تا سفرا و رایزنان اقتصادی این کشور‌ها را به استان دعوت کنیم.

وی افزود: رایزنان اقتصادی منتخب هند و ترکیه جلسه‌ای با فعالان اقتصادی استان برگزار کردند تا نهایت استفاده را از این جلسه برده باشند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه سیاست کشورمان افزایش مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه است گفت: هدف این است تا با ۱۵ کشور مراودات را افزایش دهیم در این راستا آغاز به مطالعه بازار‌های این کشور‌ها کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ده ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱۵ درصدی صادرات را داشتیم، تصریح کرد: صادرات ارزی استان نیز در این مدت ۴۳۸ میلیون دلار بود و در مقابل ۴۰۰ میلیون دلار نیز واردات به استان انجام شد.

یگانه فرد ترکیه را مقصد اصلی صادراتی استان عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد صادرات استان به مقصد این کشور انجام می‌شود. با وجودی که هند نیز یکی از کشور‌های هدف صادرات استان است اما تنها ۱۰ میلیون دلار صادرات به این کشور داشته‌ایم در صورتی که ظرفیت تجاری هندوستان بسیار بالاتر از این رقم است.

وی بیان کرد: عمده مشکلات تجاری استان مربوط به امور مالی است چرا که در این شرایط نمیتوانیم از کمک بانک ها استفاده کنیم با اینکه جنس تولیدی استان دارای بهترین کیفیت است اما نتوانسته‌ایم نهایت استفاده را ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در کشور عراق در کربلا دفتر تجاری اتاق بازرگانی استان زنجان دایر خواهد شد، خاطر نشان کرد: این دفتر پل ارتباطی بین تجار زنجانی و عراقی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست