• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 26478

اجباری برای واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال نیست

جمعیت سنی ۹ تا ۱۲ سال استان زنجان ۵۳ هزارو ۵۰۰ نفر است و اجباری برای واکسیناسیون این رده سنی نیست اما با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری توصیه می‌شود والدین اهتمام بیشتری برای واکسیناسیون فرزندان در این رده سنی داشته ب ...

مشهود تقیلو، معاون بهداست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در موج ششم کرونا که هم‌اکنون کل کشور و استان زنجان با آن درگیر است رعایت حداکثری پروتکل‌ها تاکید می‌شود چراکه هم‌اکنون شهرستان‌های زنجان، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید به واکسیناسیون توجه ویژه‌ای شود، افزود: ثابت شده است که واکسیناسیون نقش قابل توجهی در پیشگیری از این بیماری دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طبق آمار موجود با تزریق دوز اول ۲۵ درصد، دوز دوم ۵۵ درصد و با تزریق دوز سوم ۸۵ درصد ایمنی در مقابل کرونا ایجاد می‌شود، گفت: تا حال حاضر قریب به ۳۱ درصد جامعه هدف در استان دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند اما تا زمانی که به بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون نرسیم ایمنی جمعی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از روز شنبه طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور،سنین ۹ تا ۱۲ باید علیه کرونا واکسینه شوند، عنوان کرد: این امکان وجود دارد که مردم سوالاتی در این ارتباط داشته باشند به همین دلیل سامانه ۳۳۰۱۹۰ پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم خواهد بود.

تقیلو گفت: در سطح استان جمعیت سنی ۹ تا ۱۲ سال در حدود ۵۳ هزارو ۵۰۰ نفر است با این حال هیچ اجباری برای واکسیناسیون این رده سنی نیست اما با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری توصیه ما این است که والدین اهتمام بیشتری برای واکسیناسیون فرزندان در این رده سنی داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست