• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۳
  • شناسه خبر: 26590

گاوازنگ در حریم واقع شده و باید به لحاظ مالکیت با شهرسازی منطبق شود/درصورت تثبیت سکونتگاه ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد هستند

به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود و منتظر هستیم این پرونده بصورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود. اگر قرار باشد منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، با ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» استاندار زنجان در جلسه کارگروه زیربنایی استان اظهار کرد:به دلیل تعدد درخواست هایی که در مورد سکونتگاه غیر رسمی منطقه گاوازنگ به فرماندای زنجان می شود و همچنین اهمیت مساله، این منطقه در جلسه دوهفته آینده به صورت کارشناسی بررسی خواهد شد

محسن افشارچی گفت: منطقه گاوازنگ از لحاظ گردشگری اهمیت زیادی دارد و باید این هدف را در نظر گرفت و اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر باشد، حتی ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد باشند و یا در صورت جابجایی هم باید جلسه ای با حضور افرادی که در این خصوص کار کرده اند، برگزار شود و در کارگروه های زیربنایی با نظر کارشناسی تمامی طرح های ارایه شده بررسی بهترین نتیجه اتخاذ شود.

مدیر کل استان  زنجان نیز هم در این جلسه گفت: مسئولیت تصمیم گیری ها درموضوع گاوازنگ در کارگروه زیربنایی انجام میشود که دراین خصوص دو رویکرد وجود دارد .

بیات منش بابیان اینکه در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات است گفت: ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند ولی مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابجایی این سکونتگاه غیررسمی بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شد و با متولی گری سازمان همیاری شهرداری ها به برخی پلاک ها زمین مسکونی واگذار کردند.

بیات منش گفت: به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود و منتظر هستیم این پرونده بصورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود، تا شهرک مسکونی و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ را به پیش ببریم.

وی گفت: در مورد سکونتگاه غیر رسمی گاوازنگ درخواست ها این است که آیا سکونت در این منطقه تثبیت خواهد شد یا نه ، در صورتی که رویکردهای قبلی مبنی بر جابجایی آن بوده است.

بیات منش افزود: در صورت تثبیت شدن سکونتگاه گاوازنگ، مسئله این خواهد بود که با چه الگویی توسعه خواهد یافت و در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای منطقه طراحی کرد، تا شرکت های خدمات رسان بتوانند بحث زیرساخت ها را ارجاع و خدمات لازم را به ساکنان منطقه ارائه دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست