• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۱
  • شناسه خبر: 26684

۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان متعلق به بخش خصوصی است

تقریباً می‌توان گفت ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان متعلق به بخش خصوصی است و بخش دولتی، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام نداده و موفقیتی که در حوزه صنعت و معدن مشاهده می‌کنیم، مربوط به تخصص و توانایی مالی و فنی بخش خصوصی ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی  ناصر فغفوری در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت برق و الکترونیک زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه بعد از حدود ۲ سال که به دلیل شرایط کرونایی، رکودی بر صنعت نمایشگاهی داشتیم، روزهای فعال و شادی در نمایشگاه داریم و از هر ۲ هفته، شاهد برگزاری یک نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستیم که امیدواریم این روند را تا پایان سال جاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که زنجان، جزء استان‌های صنعتی کشور است، خاطرنشان کرد: زنجان در حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در رتبه سیزدهم یا چهاردهم کشور قرار دارد اما اگر به نسبت سهم ۱٫۳ درصدی مساحت و جمعیت حساب کنیم، قطعاً جزء پنج استان اول کشور از حیث سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی است.

فغفوری افزود: تقریباً می‌توان گفت ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان متعلق به بخش خصوصی است و بخش دولتی، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام نداده و موفقیتی که در حوزه صنعت و معدن مشاهده می‌کنیم، مربوط به تخصص و توانایی مالی و فنی بخش خصوصی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه صنعت برق، جایگاه ویژه‌ای در بین صنایع استان زنجان دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات سنگین صنعت برق کشور در استان زنجان تولید می‌شود که رقم فوق‌العاده بالایی است.وجود واحدهایی مانند ایران ترانسفو، پارس‌سوئیچ و سیم و کابل‌های متعدد در استان زنجان این مزیت را دارد که می‌توانیم توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم که یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری طبق برنامه آمایش سرزمینی در استان زنجان، توجه ویژه به توسعه صنعت برق و الکترونیک است.

فغفوری با بیان اینکه صنعت برق، جزء صنایع پاک است، خاطرنشان کرد: این صنعت هم به انرژی کمتری از حیث برق، گاز و آب نیاز دارد و هم آلودگی خیلی پایینی دارد لذا در برنامه‌های سازمان صمت استان زنجان، توجه ویژه‌ای به حوزه صنعت برق و الکترونیک داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه برق و الکترونیک، کمک خیلی خوبی می‌تواند باشد به‌خصوص اگر عزیزانی از استان‌های دیگر وارد زنجان شوند، آمادگی داریم که در رابطه با اجرای طرح‌های توسعه و اجرای طرح‌های جدید در استان از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست