• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۸
  • شناسه خبر: 26724

ارجاع ۲ لایحه واگذاری خدمات جایگاه های سوخت و خدمات آرامستان به کمیسیون‌های تخصصی/ شهر نیاز به گردگیری و شست و شو دارد

بیست و ششمن جلسه علنی شورای شهر بدون حضور شهردار درحالی برگزار شد که برخلاف جلسات قبل که اعضا در تصویب لوایح هم رای بودند در این جلسه به دلیل سوالاتی که در خصوص جزییات برخی لوایح برای اعضا مطرح شد دو لایحه برای بررسی دو ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» بیست و ششمن جلسه علنی شورای شهر بدون حضور شهردار درحالی برگزار شد که برخلاف جلسات قبل که اعضا در تصویب لوایح هم رای بودند در این جلسه به دلیل سوالاتی که در خصوص جزییات برخی لوایح برای اعضا مطرح شد دو لایحه برای بررسی دوباره به کمیسیون ها عودت داده شد.

منصور مرادلو رییس شورای شهر درابتدای جلسه ضمن تشکر از شهرداری و سازمان فرهنگی نسبت به آذین بندی و فضای شهر در این ایام و پیش بینی بارندگی برای زنجان در روزهای آینده گفت: شهر نیاز به گردگیری و شست و شو دارد و این درخواست شهروندان کاملا به جاست به ویژه در مرکز شهر و با توجه به اعیاد پیش رو از مسئولان شهرداری درخواست می کنیم نسبت به این موضوع اقدام کنند همانطور که در شهرهای دیگرهم انجام شده است .

در ادامه روند جلسه، لایحه مدیریت واگذاری جایگاه های سوخت CNG شهر زنجان به دلیل اینکه اعضا شورا از توضیحات ارائه شده قانع نشدند به تصویب اعضا نرسید و با رای اعضای شورا برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع داده شد .

علامحسن احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان در توضیح این لایحه با اشاره به فرآیند برون سپاری مدیریت جایگاه های سوخت در شهرداری گفت: مدیریت جایگاه‌های سوخت CNG از وظایف و ماموریت‌های شهرداری نیست ودولت در مقطعی برای مدیریت مصرف بنزین، جایگاه‌های CNG را در اختیار شهروندان قرار داد و شهرداری هم به دلیل اینکه بزرگترین ناوگان عمومی متعلق به او است در آن مقطع برای کمک به اجرای سیاست‌های دولت، مدیریت جایگاه‌های سوخت را در دست داشت.

وی افزود: به مرور زمان هزینه نگهداری جایگاه‌ها افزایش یافت و در حال حاضر هم سرویس و نگهداری استاندارد جایگاه‌ها هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند و به همین دلیل جایگاه‌های سوخت همه‌ساله به مدت یک سال اجاره داده می‌شد اما چون انتشار آگهی و واگذاری، زمان‌بر بود و زمان زیادی از همکاران شهرداری صَرف همین تشریفات می‌شد برای همین با تصویب شورای شهر زنجان، شهرداری مکلف شد که مدت این قراردادها با پیمانکار از یک سال به سه سال تغییر یابد.

انسیه ابوبصیری، عضو دیگر شورای شهر نیز در خصوص قراردادهای برون‌سپاری جایگاه های سوخت با اشاره به انجام مناقصه یا مزایده بدون رقیب در این قراردادها گفت: واگذاری این امور به متقاضیان آن هم بدون رقیب افزایش کیفیتی در پی نخواهد داشت در حالی که و هدف از داشتن رقیب در مزایده‌ها این افزایش کیفیت خدمات است. وی با بیان اینکه این نوع واگذاری یعنی واگذاری بودن رقیب نه تنها سودی برای شهرداری ندارد بلکه به ضرر شهرداری نیز است و باید با تمرکز بیشتری انجام شود.

مرادلو رئیس شورای شهر نیز در این خصوص گفت: کارگران مشغول در جایگاه های سوخت کمترین دستمزد را داشتند که از جایگاه شغلی یک به هفت ارتقا یافت و پیگر هستیم که این شغل هم جز شغل های سخت و زیان آور محسوب شود به دلیل شرایط کاری که کارگران این جایگاه ها متحمل می شوند.

وی همچنین افزود: برون‌سپاری جایگاه‌های سوخت طبیعی به هیچ وجه به ضرر شهرداری نیست و تلاش اعضا از زمان شورای پنجم بر ارتقای جایگاه‌ها بود و اتفقا محل درامد برای شهرداری است.

مناقصه امور خدماتی آرامستان جدید زنجان هم لایحه دیگری بود که به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد احمدی معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان در این خصوص گفت: این خدمات در قرارداد شامل خدمات از جمله کفن و دفن اموات و نظافت و سایر امور خدماتی است و شامل امور عمرانی نمی شود.

احمدی در پاسخ به سوال اعضا مبنی بر اینکه در صورت نارضایتی مردم از این خدمات چه کسی پاسخگو خواهد بود: گفت: خود شهرداری پاسخگوی خدمات آرامستان به مردم خواهد بود و شهروندان با پیمانکار ارتباطی نخواهند داشت و مستقیما شکایت آنها متوجه شهرداری خواهد بود و نحوه نظارت و برخورد شهرداری با پیمانکار مربوطه نیز طبق قانون در قرارداد آمده است و علی‌رغم اینکه مدت قرارداد آرامستان نیز ۳ ساله خواهد بود اما در صورت عدم رضایت از عملکرد آنها حتی امکان فسخ قرارداد طی یک ماه نیز وجود دارد.

حسین حمزه‌لوپاک، عضو دیگر شورا با ارائه طرح کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در شهر زنجان گفت:طبق این طرح، ۲۰ هزار اصله نهال درختان مثمر (۵ هزار اصله برای هر منطقه شهرداری) در اسفندماه کاشته خواهد شد و انتظار می‌رود شهرداری از هم‌اکنون مقدمات این کار را فراهم آورد، ضمن اینکه تاکید داریم که حتما این درختان مثمر باشند نه درخت کاج و انواع آن کاج، ضمن اینکه اولویت این طرح، کاشت نهال در پارک‌های حاشیه‌ای است که خود مردم بتوانند نگهداری کنند.شهرداری زنجان برای کاشت این نهال‌ها فراخوانی بری شهروندان منتشر کند که در محل معین نهال ها را دریافت کنند که این طرح هم به تصویب اعضا رسید.

حمزه‌لوپاک با اشاره به مشکل کم‌آبی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب نیز گفت: بخشی از چمن‌ها یا باید برچیده شود و یا در غیر این صورت باید با کاشت درخت و ایجاد سایه در چمن‌ها، مصرف آب کاهش یابد.

این جلسه شورای شهر با ۷ دستور کار (۶ لایحه و یک طرح)برگزار شد که ۴ لایحه شامل تامین اعتبار برای تکمیل بازار روز، پاداش نقدی  ۱۸۰ میلیون ریال برای افتخارآفرینان مسابقات ملی قرآن کریم، مساعدت ۳۰۰ میلیون ریال در برگزاری هفتمین دوره مسابقات فوتسال جام مهرانه و مشارکت ۳۰۰  میلیون ریال در برگزاری همایش و فراخوان مقاله با محوریت ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب و ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تصویب رسید و ۲ لایحه شامل واگذاری جایگاه سوخت و امور خدماتی آرامستان به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست