• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 26782

بالاآمدگی آب های زیر سطحی به مناطق بالادستی شهر هم سرایت خواهد کرد

متاسفانه موضوع جمع شدگی آب زیر سطح شهر به یک بحران تبدیل شده است و به جای استفاده بهینه از آب به علت مشکلاتی که در مسیر طبیعی آب قنات‌ها ایجاد شده شاهد بالا آمدگی آب‌ هستیم که یقینا این مشکل به مناطق بالا دستی نیز سرایت ...

سعید نجفی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: حل مشکل بالا آمدگی آب زیر سطحی شهر زنجان نیازمند همگرایی مسئولان است، تفکیک وظایف دستگاه‌ها برای رسیدن به خروجی مشترک و تبدیل تهدید به یک فرصت برای شهر و توسعه آن نیاز امروز شهر است.

وی افزود: امروز بالا آمدگی آب‌های زیر سطحی می‌تواند با مدیریت بهتر، تبدیل به یک فرصت برای استفاده از منابع انرژی و صیانت از داشته‌های زیست محیطی شهر شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان گفت: هدایت مناسب و کانال کشی درست برای فاضلاب شهری و آب‌های سطحی و زیر سطحی، تصفیه مناسب این آب‌ها به کارگیری آن در بخش صنعتی، آبیاری فضای سبز شهری و دیگر بخش‌های مورد نیاز می‌تواند انجام شود و نمونه بارز آن کارخانه‌هایی همچون کارخانه کاغذ سازی راشا کاسپین، کارخانه‌های مشابه و از جمله آن کارخانه‌های فولاد است که نیاز اساسی به آب دارند.

وی با بیان اینکه شهر زنجان به صورت طبیعی دارای قنات‌هایی است که از آن‌ها استفاده نشده و حتی مزاحمت‌هایی برای مسیر انتقال طبیعی آب از شیب شمالی به جنوب ایجاد شده است که انتهای آن‌ها به رودخانه منتهی می‌شود، گفت: متاسفانه موضوع جمع شدگی آب زیر سطح شهر به یک بحران تبدیل شده است و به جای استفاده بهینه از آب به علت مشکلاتی که در مسیر طبیعی آب قنات‌ها ایجاد شده شاهد بالا آمدگی آب‌ هستیم که یقینا این مشکل به مناطق بالا دستی نیز سرایت خواهد کرد.

نجفی عنوان کرد: هم‌اکنون در منطقه شهرک صدرا برای حل معضل بالا آمدگی آب زیرسطحی چاه حفر شده و چندین کف کش در حال تخلیه این آب هستند تا مشکل ساکنان محل حل شود.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های درست و با بکارگیری ابزارهای مناسب امکان اجرای طرح‌هایی برای کم کردن مزاحمت بالا امدگی آب‌های زیر سطحی شهر می‌توان اجرا کرد، گفت: میتوان بعد از زه کشی کانال‌ها و لایروبی قنات‌ها آب بدست آمده را به مکانی دیگر هدایت و بر حسب نیاز استفاده کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: میتوان این آب را به صورت خام در صنایع بکارگیری کرد و یا اینکه بعد از تصفیه و گند زدایی به مصارف دیگر رساند بنابراین رسیدن به چنین اهدافی علاوه بر حرکت جهادی دستگاه‌های ذیربط نیازمند استفاده از سرمایه‌گذاران در طرح است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست