• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۰۲
  • شناسه خبر: 26825

راهداری استان زنجان ۱۲ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران آزادراه زنجان-تبریز دارد

در زمینه نگهداری آزادراه زنجان- تبریز قبل از سال ۹۸ پیمانکاران کار کرده‌اند و بالای ۱۲ میلیارد تومان نیز مطالبه دارند، اما اعتباری برای پرداخت مطالبات این پیمانکاران وجود ندارد.

علی‌اکبری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» در ارتباط با وضعیت آزاد راه زنجان به تبریز اظهار داشت: ۹۰ کیلومتر از طول این ازاد راه در حوزه زنجان قرار دارد و اوایل دهه ۸۰ مورد افتتاح قرار گرفته است و طول این سال‌ها مسائل و مشکلاتی برای در خصوص نگه‌داری این آزادراه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی آزاد راه زنجان تبریز بعد از ۱۲ سال موظف شد تا روکش اساسی برای این محور انجام دهد، افزود: جلسات متعددی برای پیگیری این امر در سال ۹۹ انجام شد اما عملا اعتباری که برای پروژه در نظر گرفته می‌شد بسیار ناچیز بود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل راهداری استان پیگیر بود تا برای روکش آزادراه زنجان تبریز پیمانکار انتخاب کند و در این راستا با دو پیمانکار با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان قرار داد امضا کرد، گفت: شرکت ملی آزاد راه زنجان- تبریز موظف به تامین اعتبار مذکور شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه شرکت ملی ازادراه زنجان -تبریز از تامین پیش پرداخت استنکاف کرد، ابراز داشت: با اینکه اداره کل راهداری استان زنجان پیگیر موضوع است اما به نتیجه نرسیده و ما نیز در این ارتباط از شرکت مذکور مطالبه‌گر هستیم.
علی اکبری عنوان کرد: شدت خرابی‌ها در آزاد راه زنجان تبریز به حدی بالا است که نارضایتی بسیار بالایی توسط تردد کنندگان از این مسیر و ناوگان حمل و نقل عمومی از آن وجود دارد اما مبلغی که برای نگهداری از این آزاد راه اختصاص می یابد ناچیز است.
وی گفت: ۱۵ درصد درآمد عوارض این آزادراه به دو استان زنجان و تبریز پرداخت می‌شود تا در نگهداری، درست کردن تابلو های معیوب، لگه گیری این مسیر مورد استفاده قرار گیرد. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه نگهداری این مسیر حتی از سال‌های گذشته قبل از سال ۹۸ پیمانکاران کار کرده‌اند و بالای ۱۲ میلیارد تومان نیز مطالبه دارند، ادامه داد: اما اعتباری برای پرداخت مطالبات این پیمانکاران وجود ندارد و ما نیز مطالبه‌گر هستیم و نیاز است تا مسئولان این مطالبه به حق ما را پاسخ مطلوب دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست