• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 26871

جولان دلالان در بازار تراکتور/ سالانه ۱۰ درصد کل ثبت‌نامی‌ها موفق به دریافت تراکتور می‌شوند

دراستان زنجان۱۰ تا ۱۲هزار نفر متقاضی دریافت تراکتور هستند و سهمیه‌ تراکتوری که سالانه به استان اختصاص داده می‌شود۸تا۱۰درصد کل ثبت‌نامی‌ها است. تراکتور و ماشین‌آلاتی که با تسهیلات دولتی دریافت می‌شوند اختلاف قیمت بالایی ...

بنده‌ئی، رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه از سال‌های گذشته در استان زنجان ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر متقاضی دریافت تراکتور هستند، اظهار داشت: سهمیه‌ تراکتوری که سالانه به استان اختصاص داده می‌شود در حدود هشت تا ۱۰ درصد کل ثبت‌نامی‌ها است.

وی با بیان اینکه سالانه زیر یک‌هزار دستگاه تراکتور یا در عبارتی بهتر ۶۰۰ تراکتور به استان اختصاص داده می‌شود، افزود: در سال جاری یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش مکانیزاسیون استان اختصاص یافته است.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به علت بالا بودن تعداد متقاضیان تراکتور و نارضایتی ایجاد شده، جهاد کشاورزی سعی کرده در ماه‌های نخست سال جاری سهمیه کمباین را به تراکتور اختصاص دهد، گفت: شرکت تراکتور‌سازی سهمیه تراکتور را با استان‌ها توافق می‌کند و آن را اختصاص می‌دهد از سویی دیگر مرکز توسعه مکانیزاسیون نیز تسهیلاتی را برای ارائه به متقاضیان در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تراکتور و ماشین‌آلاتی که متقاضیان با تسهیلات دولتی دریافت می‌کنند دارای اختلاف قیمت بالایی است، گفت: همین امر سبب می‌شود تا دلالان بر این عرصه نیز ورود یابند اما جهاد کشاورزی برای رصد این موضوع که ماشین‌الات بعد از واگذاری به متقاضی مورد فروش قرار نگیرد به صورت دوره‌ای با بانک عامل بازدید انجام داده و اگر فروش این ماشین‌آلات رخ داده باشد کشاورز دریافت‌کننده تراکتور جریمه می‌شود.

بنده‌ای با بیان اینکه در صورتی که ماشین‌آلاتی که توسط متقاضیان با تسهیلات دولتی دریافت و به فروش برسد بانک عامل اقدام به جریمه خواهد کرد، خاطر نشان کرد: میزان جریمه در این مورد به تصمیم بانک عامل ارتباط دارد.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی با نوبتی که ثبت شده در حال ارائه تسهیلات به متقاضیان دریافت تراکتور است اما نمی‌توان در عرض مدت کوتاه تمام تراکتور‌ها و ماشین آلات درخواستی را به متقاضیان تحویل داد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست