• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 26945

مبارزه با ملخ مراکشی در استان زنجان نیازمند ۱۵ تن سم است

سال گذشته در استان زنجان برای ۴۰هزار هکتار مبارزه با ملخ مراکشی ۱۵ تن سم مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر هم سم مورد نیاز به میزان ۳.۵ تن خریداری شده و اگر اعتبار تامین شود باید به میزان ۱۵ تن سم خریداری شود تا در زم ...


نبی‌الله بختگی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت»، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در راستای مبارزه با ملخ مراکشی طبق برنامه‌ریزی‌ها از اواخر اسفند ماه جاری عملیات بازدید کانون‌ها و شناسایی مناطق آلوده آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در سطح ۴۰ هزار هکتار، مبارزه با ملخ مراکشی انجام گرفت افزود: برای این میزان سطح ۱۵ تن سم مورد استفاده قرار گرفت و امسال نیز همین سطح مورد پایش و کانون کوبی خواهند بود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر سم مورد نیاز در حدود ۳.۵ تن خریداری شده و اگر اعتبار تامین شود باید جمعا به میزان ۱۵ تن سم خریداری شود تا در زمان نیاز بدون مشکل مورد استفاده قرار گیرد.
بختگی با بیان اینکه مبارزه با افت ملخ مراکشی کاملا رایگان انجام می‌شود و هزینه‌ای به کشاورزان تحمیل نمی‌شود، عنوان کرد: بعد از آغاز زمان پایش و در صورت مشاهده مکان‌های آلوده مبارزه آغاز خواهد شد و از کشاورزان و باغداران نیز درخواست ما این است به محض مشاهده کانون‌های آلوده، جهت مبارزه و پاکسازی مکان کارشناسان جهاد کشاورزی را مطلع سازند.
وی یادآور شد: ملخ ها یکی از مهمترین آفات در مزارع کشاورزی هستند که همه ساله بعد از سپری شدن روز‌های سرد زمستان همزمان با گرم شدن هوا تکثیر یافته و به مزارع حمله ور می‌شوند که در این بین ملخ مراکشی از جمله ملخ‌های مهاجم است که جزء خطرناک‌ترین گونه‌ها محسوب می‌‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست