• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۲۸
  • شناسه خبر: 27104

۵۰ درصد از اراضی استان زنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شد

۱۲۴ هزار هکتار از اراضی در استان زنجان قابلیت اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار دارد و بیش از ۵۰ درصد از اراضی به این سیستم مجهز شده است.

 بهنام سالوند کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی در استان زنجان قابلیت اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار دارد، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۲ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری که در سال جاری برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری وجود داشت به طور کامل اجرا شده است، افزود: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی امسال به این سامانه‌ها مجهز شده‌اند با این وجود در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی ۱۰۲ پروژه با سطح ۳ هزارو ۲۲۰ هکتار در دست اجرا دارد.
کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال در راستای اجرای طرح‌های سیستم‌ آبیاری نوین ۲۰ میلیارد تومان باید از اسناد خزانه اسلامی صرف این امور می‌شد که ۱۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافت اما بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز به استان وارد شد. 
وی عنوان کرد: هدف‌گذاری که برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار برای سال پیشرو در نظر گرفته شده ۳ هزارو ۹۵۱ هکتار است که با تخصیص به موقع اعتبار دسترسی به این هدف دور از انتظار نیست.
سالوند گفت: متقاضیان در راستای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌توانند به سامانه مربوطه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جهاد شهرستان مراجعه کنند و محدودیتی در تعداد ثبت نام کننده‌ها وجود ندارد و جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های اولیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست