• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۱۴
  • شناسه خبر: 27172

سهم هر اپراتور تلفن همراه از مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل کشور چه میزان است؟

نگاهی به توسعه کاربری ارتباطات پهن باند سیار کشور در سال جاری حکایت از گام های بلند اپراتور اول در این خصوص دارد که نسبت به اپراتورهای دیگر دارای فاصله مهمی است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» به نقل از شبکه خبری ICTPRESS، همراستا با توسعه فناوری های نوین اطلاعاتی، ارتباطات و زیرساخت های ارتباطاتی نیز نیازمند توسعه متوازن و همه جانبه است.

این در حالی است که در دهه های اخیر و ظهور ICT در جهان، ارتباطات نقش کلیدی در این عرصه دارد و کشورمان با تلاش متخصصان و نگاه های صحیح مدیریتی در این حوزه، همگام با توسعه جهانی پیش می رود.

در این میان اینترنت به عنوان موثرترین و اصلی ترین رکن ارتباطات در دهکده جهانی، موجبات رشد و گسترش کسب و کارها و اساسا مبنای زندگی دیجیتالی شهروندان الکترونیکی را فراهم ساخته است.

اما لازمه توسعه در این مسیر، توسعه در زیرساخت های ارتباطاتی و اینترنت است که اهم آن، افزایش سرعت و کیفیت این شبکه منطبق بر فناوری های روز است.

اکنون در آغاز قرن جدید شاهد رشد فزاینده کاربران اینترنت پرسرعت و در کلان ارتباطات پهن باند هستیم که بیش از پیش به تلفن همراه و ارتباطات سیار بر میگردد و استفاده روزافزون کاربران ایرانی از آن.

امروزه بسیاری از امور جاری و مهم افراد از طریق به کارگیری تلفن همراه و در مسیر تردد روزانه یا حتی در منازل انجام می شود.

روند افزایشی همراه اول نسبت به سال گذشته و اپراتورها

از میان اپراتورهای تلفن همراه در کشور، همراه اول امسال نیز در عین حال که نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته رشد قابل توجهی را در بخش مشترکان اینترنت پرسرعت سیار بدست بیاورد، نسبت به اپراتورهای دوم و سوم نیز فاصله قابل تاملی دارد.

با نگاهی به جدول مقایسه اپراتورهای تلفن همراه با یکدیگر و همچنین نسبت به عملکردشان در سال ۱۳۹۹، به وضوح می توان آثار توسعه در شبکه ارتباطات سیار ایران را مشاهده کرد.

وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند سیار در ۹ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که با تلاش های صورت گرفته در عرصه ارتباطات و اپراتورهای سیار، با افزایش کاربری در این حوزه بیش از ۱۰۹ درصد ضریب نفوذ وجود دارد که سال گذشته حدود ۹۲ درصد بوده است، یعنی امسال بیش از ۹۱ میلیون، کاربر اینترنت پرسرعت سیار نسل های سوم و چهارم تلفن همراه ۳ اپراتور بوده اند که سال گذشته این رقم حدود ۷۷ میلیون مشترک بوده است.

فاصله ۱۰ تا چند ده میلیونی تعداد کاربران اپراتورها

در این میان همراه اول در ۹ ماهه ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر این شبکه را داشته که نسبت به روند سال گذشته خود ۱۰ میلیون رشد کرده است، این در حالی است که نسبت به اپراتور دوم نیز ۱۰ میلیون جلوتر است و با اپراتور سوم فاصله چند ده میلیونی دارد.

نکته دیگر رشد قابل توجه کاربران نسل چهارم تلفن همراه است که سهم عمده رشد اپراتور اول در این حوزه را به خود اختصاص داده است. نکته ای که به صورت مشابه برای دو اپراتور دیگر نیز کمابیش وجود دارد و درکل نشان دهنده اقبال عمومی بر استفاده از نسل های جدید با امکانات متنوع و سرعت بالاتر است.

چشم انداز روند افزایشی برای نسل پنجم تلفن همراه

آنچه مسلم است تقاضا با توسعه فناوری ها و آگاهی کاربران، توسعه سرویس های افزوده تلفن همراه و نیازهای روزمره، بیشتر می شود و اپراتوری که بتواند همزمان با توسعه زیرساخت های خود به خوبی به ارائه متنوع سرویس ها و خدمات بر پایه نیازهای روزافزون کاربران اقدام کند، حرف اول را می زند.

با روند افزایشی همراه اول در خصوص ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت سیار در کشور، از حالا می توان سهم قابل توجه کاربران این اپراتور برای نسل پنجم تلفن همراه را متصور شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست