• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۰۵
  • شناسه خبر: 27366

ثبت جشنواره پانتومیم در تقویم جشنواره‌های رسمی هنرهای نمایشی به نام استان زنجان/استان زنجان مرکز تخصصی پانتومیم

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور با ثبت جشنواره پانتومیم در تقویم جشنواره‌های رسمی اداره کل هنرهای نمایشی و به نام استان زنجان موافقت کرد و دستور داد تا مراحل اداری این درخواست انجام و استان زنجان به عنوان مرکز تخصصی پانتومیم ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر کل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به همراه دبیر جشنواره ملی پانتومیم با کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی کشور دیدار و گفت و گو کرده و در خصوص فعالیتهای انجام شده در حوزه تئاتر استان زنجان و همچنین برگزاری جشنواره ملی پانتومیم گزارشی را به وی ارائه دادند.

امراله حسنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص دلایل برگزاری جشنواره ملی پانتومیم گفت: پانتومیم هنری است کهن که قدمت فراوانی دارد و می‌توان به وسیله آن با تمامی مردم جهان که با هر زبانی حرف میزنند از طریق زبان بدن در قالب یک هنر نمایشی ارتباط برقرار ساخت.

وی تصریح کرد:پانتومیم،مادر هنرهای نمایشی است و باید به این هنر دیرپا نگاهی ویژه داشت و به صورت تخصصی به آن پرداخت و به دلیل اینکه هنر پانتومیم در کشور ما تا حد بسیار زیادی مغفول واقع شده تلاش برگزار کنندگان جشنواره ملی پانتومیم بر احیا و گسترش این هنر زیبا در سطح کشور است.

حسنی یادآور شد:از هشت سال پیش و از سال ۹۲ تلاشهای زیادی برای برگزاری این رخداد به صورت متمرکز در استان زنجان صورت گرفت که متاسفانه با موانع زیادی مواجه شدیم و اکنون خرسندیم که جشنواره،نخستین دوره برگزاری خود را در اردیبهشت ماه امسال تجربه می‌کند.

وی از مدیر کل هنرهای نمایشی درخواست کرد جشنواره پانتومیم در تقویم جشنواره‌های رسمی اداره کل هنرهای نمایشی و به نام استان زنجان ثبت تا در سال ۱۴۰۲ این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود.
در ادامه ساسان قجر از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان و کشور و مدیر موسسه تئاتر بهاران و طراح و دبیر جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: برای آموزش درست و علمی این هنر در سطح ملی،خانه پانتومیم ایران را هم به ثبت رسانده‌ایم تا این هنر بتواند مسیری درست و علمی را در کشور طی کند.

وی با اشاره به این نکته که به وسیله هنر پانتومیم می‌توان بخش مهمی از اهداف،برنامه‌ها و سیاستهای فرهنگی و بومی ایران را بدون کلام و با بهره گیری از زبان بدن در هر مکانی و با کمترین امکانات به نمایش گذاشت از مدیر کل هنرهای نمایشی درخواست کرد امکان اجرای عمومی آثار برگزیده جشنواره ملی پانتومیم با هدف تشویق و ترغیب سایر هنرمندان این عرصه،در یکی از سالنهای تئاتر شهر تهران فراهم شود.


کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی با ابراز خرسندی از مشارکت و فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری جشنواره پانتومیم،وجود این جشنواره را به عنوان یکی از جشنواره‌های تخصصی در عرصه نمایش کشور ضروری دانست که می‌تواند آینده خوبی را برای هنر نمایش کشور رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه تماشاگر یکی از اجراهای مارسل مارسو در خارج از کشور بوده و نمایش مذکور پس از گذشت سالها همچنان طعم و اثر زیبای خود را برای او حفظ کرده ضمن موافقت با پیشنهاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای ثبت این جشنواره در تقویم جشنواره‌های کشور و همچنین اجرای عمومی گروهای برگزیده در تئاتر شهر با تاکید بر این نکته که استان زنجان قابلیت تبدیل به پایگاه پانتومیم کشور را داراست،دستور داد تا مراحل اداری این درخواست انجام و استان زنجان به عنوان مرکز تخصصی پانتومیم تعیین شود.


جشنواره ملی پانتومیم ایران از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال با ریاست امرالله حسنی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیری ساسان قجر هنرمند پیشکسوت پانتومیم توسط موسسه تئاتر بهاران در استان زنجان برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست