• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 27383

اساسی ترین مشکل کشورعدم عزم جدی در شفافیت اطلاعات از توزیع ثروت در کشور است/چرا بانک ها از اعلام عدد قطعی اصل و فرع وام های رانتی طفره می روند؟

بدون اینکه متوجه شویم کشور را دچار ملوک الطوایف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کرده ایم، در تلاش هستیم با وصله هایی این شبه جزیره ها را بهم وصل کنیم بدون اینکه متوجه باشیم کشور را به صورت فدراتیوهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انقلاب عظیم اسلامی ایران به علت وجود افکار و افراد التقاطی بخصوص در حوزه اقتصاد نتوانسته است استقلال خود را به صورت نظری و عملی به دست آورد.

طاهری گفت: نمی توان ادعای جمهوری اسلامی داشت اما با افکار التقاطی کشور را اداره کرد.تضاد و تناقض برنامه های اجرایی در حوزه های مختلف باعث گسست یکپارچگی کشور در زمینه های مختلف شده است. بدون اینکه متوجه شویم کشور را دچار ملوک الطوایف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کرده ایم، در تلاش هستیم با وصله هایی این شبه جزیره ها را بهم وصل کنیم بدون اینکه متوجه باشیم کشور را به صورت فدراتیوهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی اداره می‌کنیم.

طاهری افزود : اگر توانستیم حداقل یک تصویر روشن از این حوزه به دست بیاوریم، به حتم راه حل نیز در داخل آن قابل دستیابی بوده و نیازی به تئوری پردازی های فلسفی، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عدالت در توزیع فرصت ها و امکانات و ثروت راه حل مشکل است گفت: اگر عده ای فکر می کنند می توان با پروفسورهای هیبریدی مشکلات کشور را حل کرد به حتم اشتباه فکر می کنند چرا که این مسیر ناکجا آباد طی شده مهندس بازرگان در ابتدای انقلاب است. 
طاهری با بیان اینکه حل مشکل کشور منوط به فهم درست آن است گفت: اساسی ترین و بنیانی ترین مشکل عدم عزم جدی در شفافیت اطلاعات دقیق از توزیع ثروت در کشور است.
وی گفت: چرا بانک ها از اعلام نحوه دریافت و استمهال‌های عجیب و غریب و مدت دریافت وام ها و عدد قطعی اصل و فرع آن وام های رانتی طفره می روند؟ اگر همین موضوع با جزئیات مشخص شود، راه حل نیز در داخل آن قابل جستجو است.  سپس مشخص خواهد شد که چرا بانک ها برای پرداخت وام های کوچک به صدها حیل متوسل می شوند تا یا وامی پرداخت نکنند و یا اگر پرداخت کردند کاری کنند که وام گیرنده با اولین دریافت وام به فکر توبه نصوح دریافت وام باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بدهکاران بانکی در آینده چه بخواهیم و یا نخواهیم مفتخر به نصب کراوات در گردن شکسته خود خواهیم بود که باید کشور را از اپیدمی و پاندمی کوات داران اقتصادی و فرهنگی نجات داد.آنهایی که حل اقتصادی کشور را پیچیده می بینند و یا پیچیده می کنند، به حتم مانند مدیران بانک های کشور آموزش فن فتیله پیچ را در سرزمین های آنگلوساکسون خوب آموزش دیده اند.
مصطفی طاهری با بیان اینکه باید عدالت را مرحله به مرحله، یعنی قسطی اجرا کرد که قسط اول آن ساماندهی و یکپارچه سازی اطلاعات افراد و سازمان ها و نهادها و دسترسی حیطه بندی شده بدون وجود سیاه چاله های جذاب می تواند باشد گفت:افرادی که در دانشگاه و یا حوزه درس خوانده اند باید بتوانند در کنار شناخت دقیق درد، نسخه پیچی کنند و مسئولیت نوشتن نسخه ها را هم به عهده بگیرند البته هنر حکمرانی یک تخصص فرا رشته ای و شاید یک هنر اعلاحده باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب درباره خرمشهرها صحبت می کنند منظورشان خرمشهرهای اشغالی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی است.باید به اشغالگری پایان داد تا بتوان اشغال‌ها را مرتفع کرد،خداوند نصر خود را با وسیله مومنان محقق می کند و قسط اول نقطه شروع عدالت مفروض، در بخش‌های مختلف است.
طاهری با بیان اینکه عدالت مفهومی گسترده و فراگیر با مصادیق مختلف است و باید به قسطی کردن عدالت بپردازیم چرا که به حتم به مفهوم شدن آن به همه آحاد جامعه کمک کرده ایم گفت: لقمه بزرگ عدالت اگر قسطی نشود با قطعیت بالا منجر به خفگی اقتصادی خواهد شد و خفقان حاصل از خفگی مفهومی در مقطع کنونی بیماری است که تقریبا همه به آن خو گرفته ایم. اگر نتوانیم  فهم و اجرای عدالت را به اقساط قابل فهم و اجرایی تبدیل کنیم به یقین هیچ اقدامی در فهم و اجرای آن انجام نداده ایم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست