• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۱۸
  • شناسه خبر: 27513

ارسال ۵۲۱  اثر به جشنواره” فرشته رحمت” / ۳۸۰۰ پرستار در استان زنجان شاغل هستند

۵۲۱ اثر به جشنواره فیلم و عکس و دلنوشته" فرشته رحمت" ارسال شد که نهایتاً از میان ۴۶۱ عکس و ۲۳ فیلم و ۳۸ دلنوشته ، ۲۰ اثر برگزیده شد که در ۶ قسمت اول و دوم سوم و شایسته تقدیر، معرفی خواهند شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فریدون اسکندری، رئیس نظام پرستاری زنجان در نشست خبری در خصوص جشنواره ” فرشته رحمت” اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری زنجان یکی از ۱۴۴ هیئت  نظام پرستاری است  که این  دوره پنجم هیئت مدیره نظام پرستاری مقارن شد با دوره بسیار سخت و همه گیری که کل ایران را تحت تاثیر قرار داد.

اسکندری گفت: یکی از گروه هایی که بسیار تلاش وافری کرد کادر درمانی شاغل در بیمارستان ها بودندکه بیشترین و بزرگترین گروهی که برای حفظ سلامت مردم تلاش کرد پرستاران بودند همچنین بزرگترین گروه فعال در بیمارستان ها نیز پرستاران بودند که ارتباط مستقیمی با بیماران داشته و دارند و از این جهت بیشترین درگیری بیماری کرونا شامل پرستاران بود.

فریدون اسکندری گفت: در شش پیک بیماری که مردم را گرفتار کرد نزدیک به ۱۴۵ هزار پرستار گرفتار کرونا شدند و ۱۵۵ نفر از پرستار نیز جان خود را از دست دادند و در حال حاضر نیز ۹ هزار نفر از گروه پرستاری درگیر عوارض ناشی از کرونا هستند که ممکن است پس از آن مثل قبل نتوانند فعالیت کنند و سالیان سال این عوارض با آنها باشد.

وی بابیان اینکه دو سال گذشته دورانی بود که خیلی از پرستاران چند روز به خانه نمی رفتند و روزهایی که در زنجان ۸۰۰ بیمار کرونایی بستری داشتیم ، پرستاران شبانه روز در حال مراقبت از آنها بودند که پس از واکسیناسیون  تا حدودی ایمنی ایجاد شد.

اسکندری با اشاره به اینکه این وظیفه پرستاران بود که نسبت به انجامش تعهد داشتند و خوشبختانه از این آزمون سربلند بیرون آمدند گفت: اما انتظار زیادی می رفت که مسئولین  این تلاش و زحمت پرستاران را  به نحو در خور ارج بنهد ، شعار های زیادی هم داده شد از جمله افزایش حقوق و پاداش کاری که باید بگویم فقط در  6ماهه اول سال ۱۳۹۹ پاداشی به مبلغ حداقل ۲۵۰ هزار تومان و حداکثر ۵۰۰ هزار تومان به پرستاران تعلق گرفت که ادامه هم پیدا نکرد.

وی گفت: درروزهای درگیری پرستاران در بیمارستان ها با کرونا قرار دادهای پرستاران تمدید اجباری شد و اکنون ۶ ماهه چهارم را می گذرانند که بعد از شرایط ایمنی باید بروند و قرارداداشان تمدید نمیشود که این انصاف نیست . بحران های دیگری هم پیش خواهد آمد که اگر بخواهیم این رفتار را با پرستاران بکنیم جامعه پرستاری ما دچار مشکل خواهد شد.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر ۳هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی و نزدیک به یک هزار پرستار در مراکز غیر دانشگاهی ازجمله کلینیک ها و بیمارستان امام حسین و غیره  فعالیت می کنند که مجموعه ۳۸۰۰ پرستار  کادر شاغل پرستار در استان داریم .

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان گفت: در این میان جشنواره های متعددی به پاس تلاش پرستاران در کشور برگزار شد که نظام پرستاری زنجان هم تصمیم گرفت به پاس تلاش همکاران پرستار جشنواره فیلم و عکس و دلنوشته ” فرشته رحمت” را  با همکاری اداره کل ارشاد استان برگزار کند.

وی گفت: این جشنواره در ابتدا قرار بود  در سطح استان باشد اما با پیگیری های  صورت گرفته در میانه راه فراخوان به صورت ملی انجام شد .

وی گفت : ۵۲۱ اثر به جشنواره ارسال شد که پس از کد گذاری توسط داوران ممتاز کشوری داوری شد و نهایتاً از میان ۴۶۱ عکس و ۲۳ فیلم و ۳۸ دلنوشته ،  20 اثر برگزیده شد که  در ۶ قسمت اول و دوم سوم و شایسته تقدیر، معرفی خواهند شد.

اسکندری با بیان اینکه ۱۰ اثر از استان های خارج از زنجان است گفت: اراک ، خراسان رضوی،گیلان ، اردبیل، اصفهان، خوزستان،  البرز از جمله استان هایی هستند که آثارشان در این جشنواره برگزیده شده است .

وی گفت: اختتامیه جشنواره عکس و فیلم و دلنوشته فرشته رحمت روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این جشنواره بتواند راه را برای حفظ اسناد و به حرکت واداشتن مردم در نوشتن و ثبت آنچه که دراین روزها دیدند و برانها گذشت همورا کند و  موثر باشد و مقدمه ای برای ایجاد انگیزش در جامعه پرستاری باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست