• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۱۹
  • شناسه خبر: 27534

افتتاح خانه پانتومیم در زنجان/ رقابت ۱۱ گروه نمایشی در جشنواره پانتومیم

مجوز تاسیس خانه پاتومیم ایران هم برای زنجان صادر شده و در اختتامیه جشنواره پانتومیم این خانه نیز افتتاح خواهد شد و پس از انتخابات هیئت مدیره فعالیت خود را در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان آغاز خواهد کرد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ساسان قجر،دبیر جشنواره ملی پانتومیم در زنجان در نشست خبری اظهار کرد: جشنواره ملی پانتومیم به میزبانی زنجان از ۲۰ اردیبهشت به صورت رسمی آغاز می شود، این جشنواره تا ۲۲ اردیبهشت باحضورگروه های هنری ادامه دارد و در روز اختتامیه با تجلیل از برگزدیگان به کار خود پایان می دهد.

ساسان قجر با بیان اینکه نزدیک به ۸ سالب رای راه اندازی این جشنواره در زنجان تلاش کرده ایم گفت: دلیل طولانی شدن ایسن پروسه هم این بود که جابجایی مدیران در استان و هم در کشور بود که بالاخره توانستیم ۲۰ اردیبهشت این جشنواره را در سطح ملی در زنجان برگزار کنیم.

ساسان قجر گفت: ۴۱ اثر از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در زنجان ارسال شد و نهایتا ۱۲ اثر توسط هیات داوران انتخاب شد و در جشنواره به رقابت پرداختند که از این ۱۲ اثر نیز یک گروه به دلیل اینکه هنرمندان آن دانشجو و دانش آموز هستند نتوانستند درجشنواره حضور پیدا کنند برای همین با ۱۱ گروه جشنواره برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۷ گروه خارجی نیز برای حضور در جشنواره اعلام آمادکی کردند که به دلیل مسائل مربوط به تردد و موارد دیگر برای سال اول این جشنواره نتوانستیم پذیرای آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه معیار راهیابی آثار به مرحله داوری کیفیت و نزدیکتر بودن نمایش ها به مفاهیم هنر پانتومیم بود، همه آثار با حساسیت بالا داوری شد گفت: هیات داوران سه اثر را با توجه به شاخص های مورد نظر انتخاب کردند و یک جایزه ویژه تماشاگر نیز به یک اثر اختصاص می یابد. همچنین دو اثر از هنرمندان زنجانی در این جشنواره حضور دارند .

دبیر جشنواره ملی پانتومیم در زنجان با اشاره به اینکه هنر پانتومیم زبان بین المللی تئاتر و نمایش است، افزود: این هنر بدون کلام و تنها با حرکات بدن می تواند مفاهیم بسیاری را در دنیا به مخاطب منتقل می کند . از طریق این هنر می توانیم تمام آداب و رسوم و فرهنگ را بدون کلام به بیننده انتقال داد.

وی افزود: برای سال آینده در جشنواره در نظر داریم با آیین ها و مراسم های فولکلور و آیینی و مذهبی بتوانیم حضور چشم گیری تری داشته باشیم .

ساسان قجر گفت: مجوز تاسیس خانه پاتومیم ایسران هم برای زنجان صادر شده و در اختتامیه جشنواره این خانه نیز افتتاح خواهد شد که ازاین به بعد به صورت قاعده مند عضو گیری خواهد کرد و پس از انتخابات هیئت مدیره فعالیت خود را در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان آغاز خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست