• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۲
  • شناسه خبر: 27587

بررسی ۹۴۷ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای در استان زنجان در سال گذشته / حمل بار بدون بارنامه  دلیل عمده تخلفات

در سال گذشته ۹۴۷ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون ‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و موضوع ماده ۱۴ در استان زنجان مورد بررسی قرار گرفته است.

محبوب آسمانی، رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد : در سال گذشته ۹۴۷ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون ‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و موضوع ماده ۱۴ در استان زنجان بررسی شده است .

محبوب آسمانی گفت: ۵۰۲پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ و  86 فقره مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بخش کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین ۳۵۹ پرونده تخلفات موضوع ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رسیدگی و رای مقتضی صادر شده است.

وی افزود:  عمده تخلفات بررسی شده مربوط به  حمل بار بدون أخذ بارنامه، واگذاری وسیله نقلیه به رانندگان فاقد صلاحیت، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات تهیه و تنظیم بارنامه ، عدم رعایت ضوابط مربوط به مدیر فنی، دریافت کرایه اضافه از مسافر بوده است .

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان با اعلام اینکه در سال گذشته  کل پرونده های مطروحه  در مراجع قضایی استان اعم از کیفری و حقوقی به تعداد ۲۱۷ مورد بوده است گفت: در ۵۰ مورد  از پرونده ها به نفع ( له ) اداره راهداری رای صادر شده است .

وی گفت: تعداد ۳۶ فقره پرونده سرقت توسط اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان  نیز در این بازه زمانی طرح و پیگیری شده  است .

آسمانی افزود: تعداد پرونده های حقوقی ۱۷۵ مورد ، پرونده های علیه اداره تا روز جاری 65 مورد و مابقی بعلت عدم صدور آراء قطعی مشخص نیست.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان همچنین از رانندگان و صاحبان شرکت‌های حمل و نقل خواست تا تمام قوانین و مقررات و ضوابط ایمنی را به دقت رعایت کنند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست