• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۰۳
  • شناسه خبر: 27691

در برخی استانها با کمبود نیرو مواجه هستیم/ جابه‌جایی بین دستگاهی و بین استانی کارکنان دولت در برنامه سازمان اداری و استخدامی

در بعضی استان‌ها با کمبود نیرو و در بعضی دیگر با مازاد نیرو مواجه هستیم که این به نحوه جذب نیروها برمی‌گردد و جابه‌جایی بین دستگاهی و بین استانی نیروها در قانون بودجه سال جاری نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش « پایگاه خی-تحلیلی پیام ملّت» میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه شورای اداری و شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان شهدا اظهار کرد: ۲٫۵ میلیون کارمند در کشور داریم که حقوق این کارمندان در ظاهر، افزایش می‌یابد اما در عمل اینطور نیست و در واقع گرانی را بر مردم ایجاد و تحمیل می‌کنیم.

لطیفی با بیان اینکه الگوهاو استراتژی های حکمرانی را باید تغییر دهیم گفت: در غیر این صورت باید دست به جیب مردم بزنیم.باید به سمت الگوهای حکمرانی ایرانی- اسلامی حرکت کنیم که برگرفته از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و سیره علوی و نبوی است.

وی افزود: الگوی حکمرانی ایرانی- اسلامی دارای ۳ مولفه است که شامل عدالت‌محوری، رشد و بهره‌وری و رضایت عامه است.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: عدالت در استخدام، توزیع امکانات، قدرت، جبران خدمت و شایسته‌سالاری باید رعایت شود و در مولفه بهره‌وری و رشد نیز به این نکته باید توجه داشته باشیم که طبق آموزه‌های دینی و اسلامی آمده‌ایم که رشد پیدا کنیم.

وی افزود: رضایت عامه و مردم‌پایه نیز مولفه بعدی الگوی حکمرانی ایرانی- اسلامی است، رضایت خداوند نیز در گرو رضایت عامه مردم است که در الگوی حکمرانی باید دیده شود ضمن اینکه رضایت عامه، مقدم بر رضایت خواص است.

لطیفی افزود: اقداماتی در این راستا انجام شده است،وقتی که وارد دولت شدیم، آمار و اطلاعات دقیقی از کارکنان دولت وجود نداشت در حالی که بدون داده و اطلاعات نمی‌توانیم حکمرانی کنیم لذا مجبوریم که الگو داشته باشیم.

وی با اشاره به عرضه نان به روش جدید در زنجان به‌صورت پایلوت نیز گفت: حتی اگر نان را با این روش و سامانه به‌صورت رایگان هم به مردم عرضه کنیم باز هم می‌ارزد چرا که روش قبلی منجر به فساد بسیار زیاد شده بود لذا دولت هوشمند و حکمرانی الکترونیک، هدف ما است.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال ۳ کار را در حوزه اداری و استخدامی پیگیری می‌کنیم، گفت: اقدام اول، جذب نخبگان انقلابی و جوان در دستگاه‌های اجرایی است که تفاهمنامه‌ای در این زمینه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد کرده‌ایم.

لطیفی گفت: اقدام دوم، جابه‌جایی بین دستگاهی و بین استانی کارکنان دولت است، در بعضی استان‌ها با کمبود نیرو و در بعضی دیگر با مازاد نیرو مواجه هستیم که این به نحوه جذب نیروها برمی‌گردد و جابه‌جایی بین دستگاهی و بین استانی نیروها در قانون بودجه سال جاری نیز پیش‌بینی شده است.

لطیفی با اشاره به تورم و بی‌عدالتی در پرداخت‌های کارکنان دولت گفت: اقدام سوم نیز این است که کارهایی در تفاوت پرداخت حقوق کارکنان آغاز کرده‌ایم البته حکم کارمندان دستگاه‌های مختلف، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و مشکل اصلی در پرداخت‌های خارج از حکم است که دستگاه‌های برخوردار، مزایای زیادی پرداخت می‌کنند در حالی که دستگاه‌هایی که محدودیت اعتباری دارند نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

میثم لطیفی گفت: سامانه حقوق و مزایا راه اندازی شده و از ۱۰ خرداد برای تمام مردم قابل دسترسی خواهد بود و اتفاق مهمی که در قانون بودجه سال جاری افتاده این است که شناسه یکتا برای تمام کارکنان دولت خواهیم داشت که حساب مجازی برای همه کارکنان ایجاد می‌شود تا تمام ورودی و پرداختی به حساب‌ها مشخص شود. چندین عنوان پرداخت مزایا علاوه بر حقوق کارکنان وجود دارد که در این زمینه باید تدبیر شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست