• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۰۵
  • شناسه خبر: 27731

تکمیل پروژه سبزه میدان به ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ قسمت شرقی فاز جنوبی پروژه سبزه میدان تا ۱۰روز آینده بازگشایی میشود

در پروژه سبزه میدان شاهد پیشرفت خوبی هستیم ، پیاده راه شرقی و دیواره شرقی فاز جنوبی پروژه سبزه میدان تا ۱۰ روز آینده بازگشایی میشود که مشکل تردد شهروندان و هم مغازه داران مرتفع شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»منصور مرادلو رییس شورای شهر زنجان در جلسه رسمی شورای شهر زنجان اظهار کرد: باتوجه به همتی که مدیریت شهری برای بالابردن کیفیت آسفالت و سرعت انجام آن دارد در ابتدا بودجه آسفالت ۸۰میلیارد تومان بود که شهرداری با لایحه ای درخواست دارد تا این میزان به دو برابر افزایش یابد.

مرادلو با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر و شهردار زنجان با شورای شهر تبریز گفت: در این دیدار از پروژه های شهر تبریز هم بازدید صورت گرفت و جلساتی با اعضای شورا و شهردار تبریز هم برگزار شد که طی آن از شهردار زنجان هم میخواهیم که باتوجه به ظرفیت زنجان اهتمام جدی در توسعه گردشگری زنجان داشته باشند.

منصور مرادلو با بیان اینکه در پروژه سبزه میدان هم شاهد پیشرفت خوبی هستیم گفت: پیاده راه شرقی و دیواره شرقی فاز جنوبی پروژه سبزه میدان تا ۱۰ روز آینده بازگشایی میشود که مشکل تردد شهروندان و هم مغازه داران مرتفع شود.

وی با بیان اینکه آماده سازی مینی بوس ها برای اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل شهری در مراحل پایانی است گفت: درخصوص جمع آوری ایستگاه های اتوبوس در مرکز شهر نیز موافقت شورای ترافیک محقق خواهد شد و با تجهیز این ناوگان و استفاده از اتوبوس های دودرب این نقیصه برطرف خواهد شد.

حسین حمزه لو پاک نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت شهروندان در مدیریت شهری گفت: با تعیین مشوق هایی برای شهروندانی که جلوی منازل خود فضای ایجاد کرده اند و به نوعی در فضای شهری کمک مدیریت شهری هستند میتوان مشارکت شهروندان در پروژه های شهری را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با توجه به طبیعت کار خود جزء دستگاه های پرمصرف آب است گفت: مشکل کمبود آب واقعیتی است که باید در سیاست گذاری ها لحاظ شود. در دوره های مدیریتی دهه های قبل در شهر همه رفیوژ های وسط خیابان را چمن کاشته اند که آبیاری آنها هم مصرف آب زیادی دارد، هم نیروی انسانی زیادی درگیر است. مثلا مواردی مثل رفیوژ میدان جهاد تا دانشگاه زنجان را چمن کاشته اند که تاثیری هم در آب و هوا ندارد و نگهداری آن هم آسان نیست که با تغییر چمن هایی که در رفیوژ ها وجود دارد و با جایگزین کردن درخت به جای آن تاحدودی میشود هم بحران آب را با آبیاری قطره ای مدیریت کرد و هم از لحاظ زیست محیطی موثر بود.

حمزه لو با بیان اینکه با افزایش بودجه آسفالت در لایحه پیشنهادی شهرداری سقف بودجه به ۱۴۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا میکند گفت: دراینصورت بودجه عمرانی هم ۵۷درصد افزایش پیدا می کند که از این میزان ۲۲ درصد در آسفالت ریزی معابر هزینه میشود.

علیرضا فیروز شهردار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه طبق پیش بینی ها روزهای گرمتری خواهیم داشت گفت: با توجه به درخواست شهروندان برای سم پاشی، تا ۲ روز آینده تمام در شهر سم پاشی انجام خواهد شد و شهروندان از لحاظ مزاحمت حشرات نگرانی نخواهند داشت.

فیروزفر گفت: باتوجه به اضافه شدن دستگاه های ناوگان حمل و نقل عمومی و براساس بررسی های انجام شده، مینی بوس بهره وری بیشتری دارد که با تعاملی که صورت گرفته قرار شد که قبل از موعد قرار داد طی امسال در فاز اول ۱۰ مینی بوس تحویل بگیریم.

وی در خصوص جمع کردن برخی ایستگاه های اتوبوس نیز گفت: بدون انجام مطالعات جامع، تغییری در خطوط اتوبوس انجام نخواهد شد، اما خصوص چپ در کردن اتوبوسها در برخی ایستگاه ها که تصمیم بر جمع آوری آنها شده ، انجام شده که تا پایان خرداد صورت میگیرد.

وی در پاسخ به درخواست حسین حمزه لو در خصوص تغییر چمن کاری ها در رفیوژهای خیابانها نیز گفت: تغییر چمنها در این معابر که در این شرایط ممکن نیست ولی در معابر و طرح های جدید و سعی شده که این موضوعات رعایت شود از جمله تقاطع فخری زاده که به زودی افتتاح خواهد شد ۴ تا ۵میلیارد هزینه شده و رفیوژها باشن های رنگی و گلکاری انجام شده است.

وی ادامه داد: پروژه سبزه میدان برای تکمیل ۲۰۰میلیارد تومان نیاز به اعتبار دارد،اما با تصویب لایحه امروز میتوان برخی از قسمتهای پروژه را پیش ببریم.

وی گفت: ردیف بودجه آسفالت ۹۰ میلیارد بود که با ۱۰۰ میلیارد افزایش این مبلغ دوبرابر خواهد شد چون با افزایش قیمتی که در قیر و دستمزدها شاهد هستیم ادامه آسفالت ریزی ها ممکن نیست واگرقرار بود با رویکرد گذشته کارشود با این قیمتها، امسال آسفالت ریزی شهر تعطیل بود اما به شهروندان قول میدهیم تا پایان فصل کاری رضایتمندی از آسفالت را شاهد خواهند بود.

وی در خصوص لایحه واگذاری آسفالت ریزی معبر داخل پادگان نیز گفت: ارتباط نزدیکی از لحاظ کیفیت در آسفالت ریزی و زیرسازی هست که اگر توسط یک پیمانکار انجام شود مشکل ایراد در کار کمتر خواهد شد بنابر این بهترین تصمیم این بود که چون زیرسازی آسفالت توسط بنیاد مسکن انجام شده آسفالت ریزی هم توسط بنیاد مسکن انجام شود که با تصویبشورا آسفالت ریزی معبر داخل پادگان با ۶هزار تن آسفالت، با ترک تشریفات به بنیاد مسکن واگذار میشود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست