• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۱۰
  • شناسه خبر: 27825

وزارت نیرو هیچ اقدام موثری برای استان زنجان در خصوص منابع آبی نداشته است/۵۰ روستا در همسایگی سد تالوار تشنه آب است

وزارت نیرو هیچ اقدام موثری برای استان زنجان در خصوص منابع آبی نداشته است، در حالی که اعتبار قابل توجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خط انتقال آب از سد تالوار به همدان تخصیص یافته است.در نزدیکی سد تالوار بین ۳۵ تا ۵۰ روس ...

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد،اظهار کرد: در ساختار مدیریتی وزارت نیرو، مشکل وجود دارد .واقعیت این است که تا وقتی ساختار تفکراتی فعالان در وزارت نیرو تغییر نکند، در روی همان پاشنه خواهد چرخید و وزیر نیرو را نیز خسته خواهند کرد.

حسینی گفت: منابع آب پایدار خوبی در استان زنجان وجود دارد،اما مشکل این است که در حل مشکل آبی استان زنجان، همانند استان سیستان و بلوچستان برخورد می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس افزود: وزارت نیرو هیچ اقدام موثری برای این استان در خصوص منابع آبی نداشته است، در حالی که اعتبار قابل توجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خط انتقال آب از سد تالوار به همدان تخصیص یافته است.

حسینی گفت: در شهرستان خدابنده نزدیک به ۸۷ رشته رودخانه وجود دارد که در بدترین شرایط ۵۰ درصد آورده خوب آبی دارد اما مردم حق استفاده حتی یک قطره از این آب را ندارند و مجبور هستند از آبهای زیرزمینی استفاده کنند. ‌

حسینی با بیان اینکه ۳۵ تا ۵۰ روستا در اطراف سد تالوار در طول هفته فقط نیم ساعت آب دارند،گفت: راه‌حل‌های ارائه شده برای حل مشکلات قابل قبول نیست و اگر عدالت در توزیع آب حل نشود مشکل و مسئله آب به هیچ عنوان حل نخواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست