• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 27988

زنجان دومین استان مطرح در حوزه ICT کشوراست/ فعالان حوزه ICT استان زنجان مفهوم خود متکی بودن و کسب و کار را بهتر درک کرده‌اند

بعد از استان یزد، استان زنجان دومین استان مطرح کشور در پیشرفت حوزه ICT است و این مایه مباهات برای کشور است.فعالان حوزه ICT استان زنجان پیگیر اخذ وام و تسهیلات نیستند و مفهوم خود متکی بودن و کسب و کار را بهتر درک کرده‌ان ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا باقری‌اصل، معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه دیدار فعالان بخش خصوصی حوزه ICT استان زنجان، اظهار کرد:اکوسیستم فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه ICT در استان زنجان شکل گرفته اما کامل نشده است، باید بر روی این موضوع که چگونه می‌توان این اکوسیستم را تکمیل و از آن خلق ثروت کرد، اقداماتی انجام شود.

باقری اصل گفت: بعد از استان یزد، استان زنجان دومین استان مطرح کشور به لحاظ پیشرفت در حوزه ICT است و این مایه مباهات برای کشور است.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دغدغه‌هایی که توسط فعالان استان زنجان مطرح شد دید دیگری را ایجاد کرد چراکه در سایر استان‌‌ها مسائل به نحو دیگری بازگو می‌شوند، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که فعالان حوزه ICT استان زنجان پیگیر اخذ وام و تسهیلات نیستند و مفهوم خود متکی بودن و کسب و کار را بهتر درک کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از شرکت‌های کوچک و متوسط حمایت شود تا پس از تولید در ساخت و تامین نیاز کشور به مرحله صادرات برسد، گفت: خوشبختانه در استان زنجان قدم‌های مناسبی برداشته شده است و امیدواریم با رفع دغدغه‌ها و مسائل فعالان، پیشرفت‌های بیشتری حاصل شود.

باقری‌اصل گفت: استاندار زنجان که یک استاد مطرح در زمینه ICT است و تخصص لازم را دارد به عنوان یک ظرفیت در این استان مطرح است و باید در راستای پیشبرد اهداف در این حوزه استفاده شود و وی می‌تواند حمایت‌های مناسبی در این زمینه از فعالان این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور دکتر طاهری به عنوان نماینده زنجان در مجلس نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان بشمار می‌رود، افزود: استان زنجان به واسطه وجود نمایندگانی همچون مصطفی طاهری قدرت سیاسی در کشور پیدا کرده است و به واسطه زحمات ایشان قانون یکپارچه‌سازی داده‌های ملی در کشور در حال پیشروی است.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه یک زحمت زمانی منجر به ارزش افزوده می‌شود که از آن خوب استفاده شود، ادامه داد: پارامتر زمان از جمله پارامتر‌های کلیدی تعیین کننده است که اگر از آن خوب استفاده شود موفقیت‌های بی نظیری خلق خواهد شد، بنابراین زمان تعیین کننده این است که چه محصولی در چه زمانی ارائه و استفاده شود و نمونه آن دیجی کالا است.

وی گفت: وجود برخی محدودیت‌ها همچون نبود اینترنت در نقاطی از کشور به عنوان یک فرصت برای فعالان حوزه ICT مطرح است، این اختلاف در ارائه خدمات می‌تواند فرصت رشد و توسعه یافتگی را برای شرکت‌ها ایجاد نماید تا برای ارائه خدمات بهتر گزینه‌های مطلوب‌تری را ارائه نمایند و از این فرصت در ایجاد کسب و کار بهره ببرد.

باقری‌اصل با بیان اینکه استان‌های زیادی نمی‌توانند از اختلاف پتانسیل‌های به وجود آمده به عنوان یک فرصت بهره ببرند گفت: اما این فرصت شامل حال استان زنجان شده است و فعالان باید نهایت استفاده را از این امر داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست