• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 27972

۶۲ واحد تولیدی تعطیل و تملیکی در استان وجود دارد/۴۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی ناجی زنجان آماده فروش به متقاضیان است

۴۲ هکتار در شهرک صنعتی ناجی (صنایع دستی مس) آماده فروش است،علی‌رغم تذکرات، خرید و فروش زمین خارج از این محدوده نیز اتفاق می‌افتاد که پرونده تشکیل شده و از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود. ضمن اینکه شهرک صنعتی ناجی برای ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه، تسهیل در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای کمک به رونق تولید است.وظیفه این کارگروه و اعضای آن تسهیل در رفع مشکلات است، واحد تولیدی و مجتمع بزرگی در استان بوده که بیش از یک دهه قبل، مشکل ورشکستگی داشت اما امروز به همت این کارگروه از هر ۶ ماه، یک محصول جدید تولید می‌کند.

افشارچی گفت: برخی از واحدها خودشان در تعطیلی آن واحد مقصر هستند اما در برخی موارد نیز به واحدهای تولیدی، ظلم شده است،در چنین مواردی باید به دنبال راه حل بود تا هم مشکل مربوطه رفع شود و هم از هدررفت سرمایه جلوگیری شود.مهمترین مساله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید به شکل‌های مختلف است و نهضتی در این زمینه در سطح کشور راه افتاده و اخیراً نیز چند بنگاه اقتصادی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

افشارچی با اشاره به ۶۲ واحد تولیدی مشکل‌دار در سطح استان خاطرنشان کرد: نیاز به رویه یکنواخت در تصمیم‌گیری‌ها است که ظرف مدت یک ماه با این واحدها باید مذاکره شود تا در صورت امکان تعدادی از آن‌ها به چرخه تولید بازگردد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: ۶۲ واحد تولیدی تعطیل و تملیکی در استان وجود دارد که مشکلات آن‌ها در این کارگروه بررسی و رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی فعال که دارای بدهی معوقه و یا چک برگشتی هستند در تمدید کارت بازرگانی و سایر موارد به مشکل می‌خورند، گفت: مشکلات مذکور با تصویب در شورای تامین استان به بانک مرکزی ارسال می‌شد تا واحدها با مشکل مواجه نشوند.

فغفوری با بیان اینکه تمدید کارت بازرگانی چنین واحدها با مصوبه شورای تامین استان قابل اقدام است، ابراز کرد: دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که علاوه بر مصوبه شورای تامین، مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای تمدید کارت‌های بازرگانی مورد نیاز است.درخواست ما این است که مصوبه شورای تامین استان به عنوان مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز محسوب شود تا واحدها در این زمینه دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۴۲ هکتار در شهرک صنعتی ناجی (صنایع دستی مس) آماده فروش است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تذکرات، خرید و فروش زمین خارج از این محدوده نیز اتفاق می‌افتاد که پرونده تشکیل شده و از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود ضمن اینکه شهرک صنعتی ناجی برای فعالیت صنایع دستی مس بوده و امکان صدور مجوز برای صنعت دیگری وجود ندارد.

فغفوری در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی ابراز کرد: کمیته احیا با حضور بخش خصوصی، خانه صنعت و معدن، بانک‌ها و امور اقتصادی استانداری راه‌اندازی می‌شود تا مشکلات مربوطه به‌صورت جداگانه در ان بررسی شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست