• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۶
  • شناسه خبر: 27999

آغاز خرید تضمینی کلزا در زنجان/ هر کیلوگرم دانه‌ روغنی کلزا ۲۳ هزار تومان

هر کیلوگرم دانه‌ روغنی کلزا از کشاورزان استان زنجان ۲۳ هزار تومان به صورت تضمینی و با نرخ مصوب دولتی خریداری می شود.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»ولی اله زمانی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرید تضمینی کلزا ۸ هزار تومان افزایش داشته و امسال هشت مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام ۲ محل آماده خرید این محصول از کشاورزان شده است.

زمانی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خرید دانه روغنی کلزا در شهرستان طارم آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون هر کیلوگرم دانه‌ روغنی کلزا از کشاورزان استان ۲۳ هزار تومان به صورت تضمینی و با نرخ مصوب دولتی خریداری می شود.

به گفته زمانی، پیش از این نرخ خرید دانه‌ روغنی کلزا در این استان از کشاورزان ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود که روزهای گذشته این مبلغ افزایش یافت. پیش بینی می‌شود خرید دانه روغنی کلزا در استان زنجان حدود ۶۴۰ تن باشد و بیشترین خرید نیز در شهرستان های خرم‌دره و خدابنده انجام ‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: برداشت محصول کلرنگ نیز از اواخر تیر و اوایل مرداد ماه آغاز خواهد شد. سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست