• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۳۰
  • شناسه خبر: 28040

مرز مهران مرز اصلی زائرین استان زنجان در اربعین حسینی خواهد بود

با توجه به پیشنهادات و مصوبات قبلی مرز اصلی زائرین استان زنجان در اربعین حسینی از کرمانشاه به ایلام تغییر یافته است چرا که حضور عمده مردم در این مرزاست که توسط وزارت کشور هم ابلاغ شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه ستاد اربعین استان زنجان اظهار کرد: باتوجه به فروکش کردن بیماری کرونا در کشور بعد از سال ۹۸ امسال اولین سالی است به صورت جدی و گسترده پیاده روی اربعین پیش بینی شده است و طبق برآورد های صورت گرفته ۲۰ درصد بیشتر از سال ۹۸ اعزام صورت می‌گیرد .

رفیعی گفت: در سال ۹۸ بالغ بر ۳۸ هزار نفر اعزام از استان زنجان  صورت گرفته  بود و امسال طبق پیش بینی ها حداقل ۵۰ هزار نفر اعزام صورت خواهد گرفت .

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه اربعین امسال با فصل گرما مواجه هستیم گفت: پیش بینی های لازم برای امکانات سرمایشی  و… در مرزها توسط موکب ها صورت می‌گیرد. با توجه به پیشنهادات و مصوبات قبلی مرز اصلی زائرین استان زنجان از کرمانشاه به ایلام تغییر یافته است چرا که حضور عمده مردم در این مرزاست که توسط وزارت کشور هم ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات مربوط به اسکان زائرین  و خدمات زائرین در مرز در طول مسیر باید تمرکز لازم صورت بگیرد که در این خصوص تقسیم کارهایی صورت گرفته است. موارد موردنیاز از جمله تامین کانکس در مرز توسط کمیته زیربنایی پیگیری ها صورت میگیرد و همچنین خدمات و اسکان در مرز  برای زائرین با محوریت شهرداری زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه مصوب و پیگیری می‌شود.

رفیعی با اشاره به ابنکه شهرستان ایجرود محور مواصلاتی استان و برخی استان های همجوار است بیان کرد : این شهرستان باید آمادگی لازم در خصوص خدمات رسانی به زائرین را داشته باشند.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در این ستاد باید پیگیری صورت بگیرد ناوگان حمل و نقل است که این  موضوع به عهده کمیته مربوط به  اداره کل حمل و نقل و راهداری است که نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی است چرا که انتظارات مردم در این ایام در ساماندهی ناوگان و نظارت ، جدی است. 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست