• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۳۱
  • شناسه خبر: 28059

نمی خواستیم به مخاطب دروغ بگوییم/ قبل از شهادت همسرم چادری نبودم/ هدف ما فیلم جاسوسی یا امنیتی نبود

فیلم سینمایی «هناس» حول محور زندگی تا لحظه شهادت دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد در سینما بهمن زنجان همراه با حضور عوامل فیلم و همسر شهید اکران شد.

 به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»فیلم سینمایی «هناس» با حضور کارگردان، تهیه‌کننده فیلم و همسر و فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد در زنجان اکران شد.«هناس» به کارگردانی کارگردانی حسین دارابی حول محور زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای ایران است و به روایت تلاش و چالش‌های همسر شهید می‌پردازد.

پس از اکران فیلم «هناس» خبرنگاران و حاضرین در پرسش و پاسخ پس از تماشای فیلم به طرح سوالات خود را پرداختند.

شهره پیرانی (همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد) در خصوص تولید فیلم لحظه‌هایی از زندگی و شهادت همسرش اظهار کرد: پیش از اینکه فیلم را ببینم فکر می‌کردم نمی‌تواند من را تحت تاثیر قرار دهد . ولی فیلم به گونه‌ای بود که من را هم تحت تاثیر قرار داد.در انتخاب بازیگران آنچه که برایم اهمیت داشت این بود شخص بازیگر به نقشی که ایفا می‌کند اعتقاد داشته باشد و از لحاظ اعتقادی برای نقش ارزش قائل باشد، چون این قصه تنها روایت من نیست، بلکه روایت زن‌ها و مردهای شبیه من است و اگر در جزئیات غرق شویم شاید هدف اصلی شهید و سازندگان فیلم را گم کنیم و خانم زارعی نیز نقش خود را خیلی نزدیک به من بازی کرده بود.

وی در پاسخ به سوال تفاوت پوشش خود در فیلم و پس از شهادت همسرش گفت: سازندگان فیلم و من اصرار داشتیم به مخاطب دروع نگوییم و بخشی از مخاطبی که فیلم را می‌بیند، شهره مانتویی پیش از شهادت را نیز دیده بود و اگر من را با چادر می‌دیدند به کل فیلم شک می‌کردند. همچنین برآیندی که از این نوع روایت می‌شود، این است که راه شهات برای هر قشر، تفکر و اعتقادی در این کشور باز است.

حسین دارابی، کارگردان فیلم هناس نیز گفت: در فیلم ما قهرمان قصه همسر شهید است که قهرمانانه از خاک خارج می‌شود و راه را همسر شهید ادامه می‌دهد و آرمیتای قصه نیز راه شهید را ادامه خواهد داد.

محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم نیز گفت: زندگی این افراد فراز و نشیب داشته و در این قصه زنی را می‌بینیم که می‌خواهد همسر خود را از شرایطی خطرناکی که برای زندگی می‌بیند نجات دهد و ما نمی‌توانستیم خیلی وارد فضای امنیتی شویم و می‌خواستیم قصه یک قصه خانوادگی باشد البته سعی کرده‌ایم تهدیدها را نیز نشان دهیم ولی هدف ما فیلم جاسوسی یا امنیتی نبود.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم فیلم سینمایی بسازیم باید قصه را دراماتیک کنیم و نمی‌توانستیم عین زندگی شهید را ساخته و مستندسازی کنیم، به همین دلیل مجبور بودیم در مواقعی شخصیتی اضافه کنیم و جاهایی را پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تر کنیم تا قصه جذابی روایت شود و این قصه عین به عین زندگی شهید نبوده و روح کلی زندگی آن‌ها در فیلم وجود داشته و صحنه شهادت نیز بسیار شبیه اتفاق رخ داده بوده‌ است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست