• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۴
  • شناسه خبر: 28064

توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی و سرقت سه جرم پرتکرار در استان زنجان/تعدادی از افراد مربوط به پرونده شهرداری هنوز در زندان هستند وتعدادی هم متواری شده اند/سه نفر از مسئولان در حوزه های شهری به اتهام رشوه و اختلاس دستگیر شده اند

تعدادی از افراد مربوط به پرونده شهرداری هنوز در زندان هستند وتعدادی از آنها هم متواری شده و یک یا ۲ نفر هم اعاده دادرسی کرده‌اند.حکم اغلب محکومین شهرداری اجرا شده و یا در حال اجراست.پیش‌بینی می‌شود دستگیری های امسال در ج ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: موجودی کل پرونده های موجود در دادگستری استان زنجان در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است و به تمامی پرونده های ورودی در سال ۱۴۰۰رسیدگی شده است .

صادقی نیارکی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۴ هزار پرونده در سیستم قضایی استان زنجان وجود داشته است.پرونده های ورودی به دادگستری استان زنجان، ۶درصد کاهش داشته است که دقت در رسیدگی به پرونده ها را بالا برده است. پرونده‌های مختومه استان زنجان نیز نسبت به سال قبل سه دهم درصد رشد داشته است و در استان زنجان در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در کشور ۹۵ روز است گفت:متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان زنجان ۸۲ روز است و یکی از راهبردهای قوه قضاییه کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

وی با بیان اینکه هر شعبه ای که بیش از ۲۰۰ پرونده در آن وجود داشته باشد به عنوان شعبه نامتعارف شناخته می‌شود افزود: با کاهش ۵۵ درصدی شعب نامتعارف دادگستری استان زنجان، تعداد شعب نامتعارف به ۱۲ شعبه رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی مجازات جایگزین حبس در استان گفت: بیش از ۳ هزار مورد مجازات جایگزین حبس در استان زنجان صادر شده و از محل مجازات جایگزین حبس ۶ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.

وی افزود: افزود: مطالبه وجه، تامین دلیل، حصر وراثت، مطالبه خسارت جزو پرتکرار ترین طرح دعوا ها و توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، و سرقت سه جرم پرتکرار در استان زنجان هستند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اگر کوه خواری در اراضی پایین کوه صحت داشته و خلاف ضوابط واگذار شده باشد، باید برگردانده شود گفت: بنیاد مسکن می تواند به افراد واجد شرایط فاقد مسکن که اهل همان روستا باشند زمین واگذار کند . اما هرگز نمی تواند به افراد غیر و خارج از ضوابط، زمین واگذار کنند و در غیر این صورت زمین های واگذار شده باید برگردانده شوند.بنیاد مسکن به هیچ‌وجه نمی تواند بر خلاف ضوابط و مقررات و خارج از ضوابط واجد شرایط، زمین واگذار کند.

حجت الاسلام نیارکی در خصوص پرونده  شهرداری گفت: تعدادی از افراد مربوط به پرونده شهرداری هنوز در زندان هستند وتعدادی از آنها هم متواری شده و یک یا ۲ نفر هم اعاده دادرسی کرده‌اند.حکم اغلب محکومین شهرداری اجرا شده و یا در حال اجراست.

رییس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود دستگیری های امسال در خصوص  جرائمی مانند رشوه و اختلاس به ۵۰ نفر برسد، افزود: یکی از شهرداران در بازداشت موقت، سه نفر افراد مرتبط و سه نفر از سایر مسئولان در حوزه های شهری نیز به اتهام رشوه و اختلاس، دستگیر شده اند.

وی گفت: ۲ پرونده در خصوص برخورد با فساد نیز به تازگی تشکیل شده است و خوشبختانه در این حوزه، فشاری روی قوه قضاییه نیست چون برای ما فرقی نمی‌کند که دستگیر شدگان وابسته به کدام جناح یا دولت هستند و فهم آن هم برای ما اهمیتی ندارد. وابستگی افراد به گروه یا دولت  خاص، خللی در انجام کار ما نداشته و ما کار خودمان را بدون هیچ اغماضی انجام می‌دهیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست