• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۵
  • شناسه خبر: 28132

کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری هستند

بر اساس دستور العمل هیات وزیران کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به سال پیش و کاهش ۶۰درصدی مصرف در ساعات غیر اداری هستند.



به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آیین آغاز رزمایش بزرگ مدیریت مصرف آب و برق با حضور فرماندهی تیپ انصارالمهدی(عج)، معاون امور هماهنگی استاندار زنجان و مدیران صنعت آب و برق استان زنجان همزمان با سراسر کشور و با حضور وبیناری سردار سلامی فرمانده کل سپاه و مهندس محرابیان وزیر نیرو آغاز شد.

در این آیین که در محل تیپ انصارالمهدی (عج) و با حضور اکیپ‌های عملیاتی صنعت آب و برق برگزار شد، سردار کرمی فرمانده تیپ انصارالمهدی(ع) با تاکید بر این‌که منابع طبیعی امانتی از سوی خداوند است که باید در حفظ و نگهداری از آن کوشا بود گفت: مدیریت مصرف باید در همه زمینه‌ها سرلوحه ملت بزرگ و مسلمان ایران باشد چرا که صرفه‌جویی در آیات و روایات مختلفی بر مسلمان تاکید شده است.


سردار کرمی با تجلیل از زحمات تلاشگران صنعت آب و برق استان زنجان در تامین و توزیع این نعمت‌ها به شهروندان و هموطنان افزود: برخورداری حداکثری هم‌وطنان مان از این نعمت‌ها از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ایشان نیز وظیفه دارند در حفظ آن کوشا باشند چراکه آب و انرژی با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن در دسترس همگان است که با زحمات فروانی به دست می‌آید. نیروهای سپاه و بسیج همچون گذشته در کنار زحمت‌کشان نظام هستند و امروز نیز در سنگر کنترل مصرف آب و برق و پیشگیری از هدررفت آن در کنار زحمتکشان صنعت آب و برق استان خواهند بود.
مدیرعامل توزیع برق استان زنجان نیز در این آیین با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی پیرامون مصرف انرژی در کشور گفت: استفاده درست از منابع نخستین گام در رسیدن به هر پیشرفتی است و هیچ جهشی در راستای توسعه اجتماعی و اقتصادی بدون فرهنگ استفاده درست امکان‌پذیر نیست.
پیام جوادی اضافه کرد: بر اساس دستور العمل هیات وزیران کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به سال پیش و کاهش ۶۰درصدی مصرف در ساعات غیر اداری هستند.


جوادی هدف از برگزاری این رزمایش را پایش روزانه میزان مصرف و رعایت روش‌های صرفه‌جویی در ادارات، دستگاه‌های دولتی و نهادهای غیردولتی عنوان کرد و افزود: با راه‌کارهای ساده‌ای می‌توان میزان مصرف انرژی را کاهش داد و کارشناسان توزیع برق در سطح استان با حضور در این محل‌ها ضمن پایش وضعیت مصرف انرژی راهکارهای کاهش مصرف را نیز ارائه خواهند کرد که امید است با همکاری مدیران این دستگاه‌ها بتوانیم از هدر رفتن انرژی پیشگیری کنیم.


مدیرعامل توزیع برق استان زنجان با تجلیل از همکاری دستگاه‎ها در کاهش مصرف انرژی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی با مجموعه توزیع برق استان در کاهش مصرف داشته‌اند و امید است امسال نیز بیش از پیش ما را در تامین برق پایدار یاری کنند.


پیام جوادی با استقبال از راه‌اندازی نیروگاه‌های خودتامین در دستگاه‌های دولتی گفت: براساس مصوبات دستگاه‌های دولتی ملزم به تامین بخشی از برق مصرفی خود از طریق نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر مانند پنل‌های خورشیدی هستند و کارشناسان ما نیز در راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در کنار این عزیزان خواهند بود و تجربیات خود را در اختیار این دستگاه‌ها خواهند گذاشت.

گفتنی‌است رزمایش بزرگ مدیریت مصرف از اول تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور در سطح استان زنجان اجرا خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست