• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۷
  • شناسه خبر: 28175

آموزش های هلال احمر باید به مدارس و فضای پرورشی سوق پیدا کند/ ۴۲ هزار مربی پرورشی در مدارس داریم

آموزش های هلال احمر باید به مدارس و فضای پرورشی سوق پیدا کند. در حال حاضریک میلیون نفر معلم ، ۴۲ هزار مربی پرورشی، ۱۳ هزار مشاور، حدود ۳۰۰ ارودگاه و بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم. همه اینها می تواند ف ...

اصغر باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از غرفه جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیداری با وزیر آموزش و پرورش داشتند که منجر به انعقاد تفاهم نامه شد. در این تفاهم نامه مقرر شد تا همه مراکز آموزشی و پرورشی دو طرف بررسی، نقاط مشترک را شناسایی و به هم متصل و از این ظرفیت ها برای ایجاد موقعیت های یادگیری و تربیت دانش آموزان استفاده کنیم.

باقرزاده افزود: پیشنهاد این وزارتخانه در انعقاد تفاهم نامه بر تربیت مربیان آموزش و پرورش بود تا ارتباط دوسویه آنها را ایجاد کنیم.نقطه شروع گسترش همکاری وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر کشور مربیان هستند چرا که باید با ارائه دوره هایی برای آنها از سوی هلال احمر آشنایی با این نهاد انجام شود.

وی گفت: باید بعد از این مرحله آموزش های هلال احمر به مدارس و فضای پرورشی سوق پیدا کند. در حال حاضر ۴۲ هزار مربی پرورشی، ۱۳ هزار مشاور، حدود ۳۰۰ ارودگاه و بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم. همه اینها می تواند فضاهای مناسبی برای شناساندن فعالیت های جمعیت هلال احمر در سطح کشور باشد. هم اکنون در کشور یک میلیون نفر معلم داریم، این جمعیت زیاد حتی اگر یک درصد هم با جمعیت هلال احمر همکاری شروع کند بیش از ۱۵۰ هزار نفر را شامل می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره های آشنایی با جمعیت هلال احمر و آموزش های مورد نیاز برای مربیان و مسئولان آموزش پرورش برگزار شود که با تحقق این مهم می توانیم آموزش های هلال احمر را در مدارس و مناطق آموزشی کشور تسری دهیم.

گفتنی است، در این نمایشگاه غرفه های متعددی از آموزش و پرورش، ادارات و جمعیت هلال احمر استان زنجان برپا بود که در آن به معرفی فعالیت های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پرداخته بودند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست