• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۷
  • شناسه خبر: 28164

بیش از۱۵میلیون دانش‌آموز درکشورآماده بهره‌مندی از برنامه‌های تابستانی هستند/ طرح “سکوی ایران قوی” برای عرضه آورده‌های فعالیت‌های تابستانی

۱۵٫۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آماده بهره‌مندی از برنامه‌های تابستانی هستند، امکانات وزارت آموزش و پرورش در این زمینه کفاف نمی‌دهد لذا دست یاری به سوی دیگر نهادها داریم.دانش‌آموزان در پایان دوره فعالیت‌های تابستانی ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانی در زنجان اظهار کرد: اوقات فراغت در ذهن انسان‌های عادی و تربیت‌نشده به عنوان پُر کردن زمان به‌هر صورت است،اما اوقات فراغت در لسان مربیان و معلمان، زمانی برای اثرگذاری بیشتر بر روی بچه‌ها و داشتن برنامه خوب تربیتی است.دلیل این امر نیز آیه «فاذا فرغت فانصب» است و هدف از کلمه اردو، سفرهای تربیتی هدفمند است.

باقرزاده با بیان اینکه یکی از رویکردهای برنامه‌های تابستانی امسال، مشارکت در طراحی برنامه‌ها است که به استان‌ها اختیار داده شده تا به اقتضای شرایط هر منطقه برنامه‌ریزی کنند گفت: سیاست کلی برنامه‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش، مشارکت حداکثری دانش‌آموزان است.برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه و برگزاری اردوی زیارت‌اولی‌ها برای دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار و محروم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی دیگر از سیاست‌ها طلب یاری از نهادهای غیر از آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش شاید به لحاظ کمیت و کیفیت نیرو دچار مشکل باشد که به همین دلیل، دست یاری به سوی نهادای غیر از آموزش و پرورش دراز می‌کنیم چرا که اگر کمک و پشتیبانی صورت پذیرد، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را می‌تواند شامل شود.

باقرزاده گفت: ۱۵٫۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آماده بهره‌مندی از برنامه‌های تابستانی هستند که به خوبی باید برنامه‌ریزی شود، امکانات وزارت آموزش و پرورش در این زمینه کفاف نمی‌دهد لذا دست یاری به سوی دیگر نهادها داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: تعدادی از دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها آمادگی اجرای برنامه‌هایی دارند که دانش‌آموزان به‌صورت آزادانه بتوانند فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنند .ضمن اینکه برنامه حفظ قرآن کریم در دارالقرآن‌ها و همچنین در فضای مجازی نیز شروع می‌شود.

وی با اشاره به طرح سکوی ایران قوی نیز گفت: دانش‌آموزان در پایان دوره فعالیت‌های تابستانی، آورده‌هایی دارند که در سکوی ایران قوی به نمایش می‌گذارند تا این سکو، فرصتی برای عرضه و ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های تابستانی مربوط به ۴ تشکل سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و جوانان هلال احمر است، ۱۰ کار ویژه تابستانی متمرکز، ۴۰ برنامه متمرکز کشوری، ۷ برنامه مدرسه‌ای، ۱۲۰ عنوان برنامه در فضاهای پرورشی و فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: آنچه که مورد نظر است اینکه بعد از ۲٫۵ سال فشاری که با شیوع ویروس کرونا به جامعه وارد شده بود با کمک خانواده‌ها بتوانیم دانش‌آموزان را نسبت به فعالیت‌های ورزشی حساس کنیم.

باقرزاده با اشاره به آغاز تثبیت یادگیری دانش‌آموزان گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و ۴٫۵ میلیون دانش‌آموز مقطع متوسطه، تثبیت یادگیری را از ۱۰ تیر آغاز می‌کنند تا در درس‌هایی که ضعیف هستند و یا وضعیت نامناسبی دارند بتوانند عقب‌مادنگی خود را جبران کنند.دانش‌آموزان در دوره تثبیت یادگیری، عقب‌ماندگی‌های خود را جبران می‌کنند تا در اول مهرماه وارد پایه جدید تحصیلی شده و از پایه بعدی، جا نمانند.هیچکدام از برنامه‌ها بدون حضور مربیان و معلمان، اثر ندارند چرا که انسان را انسان، تربیت می‌کند و بقیه موارد، ابزار هستند.

استان زنجان به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی کشور انتخاب شده و آیین افتتاح امروز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و همچنین حضور مدیران کل و معاونان پرورشی و فرهنگی تمام استان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن آمفی‌تئاتر کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست