• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۸
  • شناسه خبر: 28192

مشکل عدم ایمنی در مدارس تازه ساخت نداریم/سرانه آموزشی در استان زنجان ۶.۲ درصد است

مدارس ناایمن مربوط به مدارس گذشته است.مدارس در حال ساخت امروزی‌ از با کیفیت ترین سازه ها در ایران است و ما مشکل عدم ایمنی نداریم . مدارس فرسوده نیز تفکیک بندی و طبقه بندی شود و نوسازی ها انجام می‌شود، چرا که ایمنی مدرسه ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حمیدرضا تقی‌پور معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مشکلاتی که در حوزه خیرین داریم، بحث تعهداتی است که دولت باید انجام دهد چون خیرین ۳۰ الی ۵۰ درصد مشارکت می‌کنند البته خیرینی نیز هستند که تمام فرایند پروژه مدرسه سازی را انجام می‌دهند.طبق قانون دولت نیز باید مابقی تعهد ۵۰ درصدی را در خصوص مدرسه سازی انجام  و تکمیل کند .در سال های گذشته دولت بنا به مشکلات  و مسائل اقتصادی و مالی بخوبی نمی‌توانست متعهد شود و پروژه ها را انجام دهد.

تقی پور گفت: ریاست جمهوری ،رئیس سازمان برنامه و بودجه و خیرین کمک حال تکمیل پروژه ها بودند تا پروژه های نیمه تمام تکمیل و در اولویت ساخت  قرار بگیرند. در این راستا دولت ۳ هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان فقط برای تکمیل پروژه های خیرین اختصاص داده است که سعی بر این است در بازده زمانی کوتاه  پروژه ها  به اتمام برسد.

تقی پور  با بیان اینکه آمار استان زنجان در تکمیل نوسازی مدارس راضی کننده  برای مجموعه  استان و کشور  است، اما با این اوصاف با سرانه مطلوب فاصله دارد افزود:  آمار سرانه آموزشی در استان زنجان ۶.۲ درصد است و از میانگین کشوری بالاتر است و با توجه به پروژه های خوب در دست اجرا در استان امیدواریم کمبود سرانه آموزشی، پرورشی و ورزشی  در این استان به عدد مطلوب برسد .

وی در خصوص آمار مدارس دو شیفته استان گفت : باید مدیران آموزش و پرورش استان بر آمار نظر دهند و ارزیابی کنند و سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با  جدیت تمام به ماموریت خود ادامه می‌دهد و خواهد داد  تا سرانه های آموزشی را افزایش دهد تا  کمبودها رفع شود .

 
حمیدرضا تقی پوربا بیان اینکه مجتمع ها ،شهرک ها و انبوه سازان عمدتا بزرگترین چالش کشور هستند که باعث شده است سرانه آموزشی پایین باشد  اظهار کرد: به این دلیل است ک بخش بزرگی از زمین و فضا تصاحب می‌شود و در آن چهارچوب سرانه آموزشی در نظر گرفته نمی‌شود که یک نوع  تخلف بشمار می‌رود و باید در این امر شهرداران و راه شهرسازی استان ها بدر این زمینه ورود جدی کنند .

تقی پور تصریح کرد: طی نامه ای توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی که در خصوص ترک فعل های انجام شده بررسی و ارزیابی ها صورت گیرد تا شاهد آن نباشیم که هرگونه مجوزی برای اینگونه انبوه سازان و شهرک سازی و…صادر شود و  بلکه باید بر اساس استانداردهای آموزشی باشند .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت : در  خصوص ایمن و ناایمن بودن مدارس بحث پیچیده ای وجود دارد و مسئولیت بررسی و ارزیابی ایمن و ناایمن بودن مدارس با سازمان آتش نشانی است و اینکه گفته می‌شود مدارس ایمن یا ناایمن هستند دارای مولفه های مختلف است .

وی افزود: مدارس ناایمن به این معنی نیست  که مدرسه ناایمن تخریب شود که ما با این تعریف خصوص مدرسه ناایمن نداریم ،بلکه ایمنی دارای شاخصه هایی است و اگر هم بگویم که تمامی مدارس هم ایمن هستند یک حرف و ادعا است .

تقی پور  با اشاره به اینکه مدارس ناایمن مربوط به مدارس گذشته است افزود :  مدارس در حال ساخت امروزی‌ از با کیفیت ترین سازه ها در ایران است و ما مشکل عدم ایمنی نداریم . مدارس فرسوده نیز تفکیک بندی و طبقه بندی شود و نوسازی ها انجام می‌شود، چرا که ایمنی مدرسه و جان دانش‌آموزان خط قرمز سازمان نوسازی است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست