• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۹
  • شناسه خبر: 28196

۸هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج در سال ۱۴۰۰ در زنجان ثبت شده است

تعداد ازدواج های ثبت شده در سال گذشته ۸هزار و ۶۷۸ مورد بود که ۷هزار و ۷۱۳ مورد شهری و ۹۶۵ مورد روستایی است.میانگین سن ازدواج در کشور در بین آقایان ۲۷٫۸ سال و در بین خانم ها ۲۶٫۶ سال است،این رقم در بین آقایان استان زنج ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته ازدواج اظهار کرد: اجرای ۲۳ برنامه در هفته ازدواج پیش بینی شده است برگزاری جشن ازدواج ۱۳ تیرماه همزمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و پویش ازدواج آسان با مشارکت خیرین از برنامه های شاخص این هفته است.
بازرگان گفت: ۱۴ مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه نیز به همت موسسه آبشار عاطفه ها در این هفته به زوج های نیازمند تقدیم می شود.
وی افزود: تقدیر از ۹ خادم حوزه ازدواج، تقدیر از ۶ دستگاه مرتبط با امر ازدواج و تقدیر از ۹ زوج موفق و الگوساز در ازدواج آسان، تقدیر از ۱۲ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری چهارمین پویش ملی ازدواج با حضور خیرین، ایجاد کمپین رسانه ای برای ازدواج آسان و پخش پیام های انگیزشی از برنامه های این هفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: معرفی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج، نشست با خیرین و جذب خیر ازدواج، بازدید از مراکز مشاوره ازدواج، افتتاح مرکز مشاوره ازدواج همسفر در خدابنده، برگزاری نشست دغدغه جوانان، تشکیل کمیته ساماندهی امور جوان با موضوع هماهنگی برنامه های ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج در هشت شهرستان و رونمایی تولیدات رسانه ای از دیگر برنامه های این هفته است.
وی گفت: تعداد ازدواج های ثبت شده در سال گذشته ۸هزار و ۶۷۸ مورد بود که ۷هزار و ۷۱۳ مورد شهری و ۹۶۵ مورد روستایی است. همچنین تعداد تولدهای ثبت شده در سال گذشته ۱۵ هزار و ۲ نفر بود که نسبت به سال های گذشته نزولی بود. 
وی افزود: میانگین سن ازدواج در کشور در بین آقایان  ۲۷٫۸ سال و در بین خانم ها ۲۶٫۶ سال است،این رقم در بین آقایان استان زنجان ۲۷٫۴ سال و خانم ها ۲۲٫۶ سال است.
بازرگان با اشاره به تسهیلات ارائه شده در حوزه ازدواج گفت: سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۴۶ مورد ثبت نام داشتیم که ۱۶ هزار و ۵۱۲ مورد ثبت سامانه شده و به ۱۴ هزار و ۴ متقاضی تسهیلات پرداخت شده و ۲ هزار و ۵۰۸ نفرنیز در صف انتظارهستند.
بازرگان گفت: ۸۵ درصد متقاضیان، وام ازدواج خود را دریافت کردند، ادامه داد: تا پایان اردیبهشت امسال نیز ۶هزار و ۳۰۷متقاضی در سامانه ثبت نام کردند و تسهیلات اعطای به ۱هزار و ۴۳۱ متقاضی انجام شد و ۴هزار و ۸۷۶ نفر نیز در نوبت هستند.
بازرگان با اشاره به وجود ۱۰۱ سمن ثبت شده در استان گفت: از این تعداد ۵۵ سمن فعال هستند و در تلاش هستیم تا سمن ها را  در حوزه های مختلف فعال کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست